Preskočiť na hlavný obsah

Spustenie pilotnej prevádzky ekolku v Bratislavskom kraji

Bratislava – 10. 02. 2015: Finančná správa spúšťa zajtra v Bratislavskom kraji pilotnú prevádzku ekolku pri úhrade správnych poplatkov. 

Občania a podnikatelia budú mať možnosť na Daňovom úrade Bratislava (vrátane jeho pobočiek Malacky, Pezinok, Senec), t.j. daňovníci s miestnou príslušnosťou k celému Bratislavskému kraju, využiť nové možnosti úhrady správnych poplatkov, ktoré budú neskôr v rámci reálnej prevádzky k dispozícii na všetkých daňových úradoch, colných úradoch a Finančnom riaditeľstve SR. 

Elektronicky komunikujúce subjekty pri podaní žiadosti o úkon vyžadujúci zaplatenie správneho poplatku môžu úhradu uskutočniť bezodkladne bankovým prevodom už na zberný účet prevádzkovateľa systému - Slovenskej pošty, ktorý je zverejnený na portáli finančnej správy v časti „Platenie daní". Ďalšou možnosťou je zakúpenie „Potvrdenia pre evidenciu poplatku“ v rôznych nominálnych hodnotách na pobočkách Slovenskej pošty. V prípade nezaplatenia správneho poplatku bude poplatník vyzvaný daňovým úradom k zaplateniu na základe predpisu, ktorý vytvára nový systém ekolok. Predpis obsahuje inštrukcie potrebné k úhrade správneho poplatku bankovým prevodom, taktiež obsahuje QR kód pre platbu správneho poplatku na ktoromkoľvek kiosku iného správneho orgánu jeho načítaním a obsahuje aj samotnú poštovú poukážku pre úhradu na pobočkách Slovenskej pošty. 

Občania alebo podnikatelia, ktorí podávajú žiadosť poštou alebo osobne, majú možnosť zakúpenia ekolku vopred na konkrétnu službu na vybraných kioskoch umiestnených v budovách MV SR. Na portáli finančnej správy je zverejnený dokument "Zoznam kioskov"[.pdf; 187 kB]. Úhradu správneho poplatku je tiež možné vykonať zakúpením „Potvrdenia pre evidenciu poplatku“ na pobočkách Slovenskej pošty. Novou možnosťou je úhrada predpisu vytvoreného po podaní žiadosti. Občan, či podnikateľ, si predpis prevezme buď osobne na Daňovom úrade Bratislava alebo mu bude zaslaný spolu s výzvou. Aj v tomto prípade má subjekt tri možnosti úhrady predpisu, a to bankovým prevodom, načítaním QR kódu z predpisu na ktoromkoľvek kiosku a využitím predpisu ako poštovej poukážky na pobočkách Slovenskej pošty.

Dokument: Tlačová správa na stiahnutie [.pdf; 141 kB]

(10. 02. 2015)

Archív noviniek