Preskočiť na hlavný obsah

V januári začíname komunikovať obojsmerne

BRATISLAVA – 8.12.2015: Finančná správa začína komunikovať elektronicky už aj smerom k daňovým subjektom. Obojsmernú elektronickú komunikáciu na spotrebných daniach spúšťame od 11. januára 2016.

Podnikatelia, ktorí sú platiteľmi DPH musia s finančnou správou povinne elektronicky komunikovať od januára 2014. Komunikovať elektronicky smerom k daňovým subjektom začína od 11. 1. 2016 aj finančná správa. Platí to pre skupinu firiem, ktoré podnikajú v oblasti spotrebných daní. Obojsmerná komunikácia sa nebude týkať len subjektov, ktoré musia  povinne elektronicky komunikovať, ale aj tých daňových subjektov, ktoré o to finančnú správu požiadali alebo tak urobia v budúcnosti.

Obojsmerná elektronická komunikácia daňovníka a finančnej správy umožní vysokú úroveň personalizácie. Vytvorenie osobnej schránky a osobného účtu daňovníka výrazne zvýši komfort daňovníka pri plnení jeho daňových povinností. Všetky prijímané a odosielané dokumenty budú evidované v elektronickej forme a následne sprístupnené v spise daňového subjektu v rámci osobnej internetovej zóny na portáli finančnej správy.

Viac informácii, ako aj príručka s jednoduchým návodom, ako je možné využívať elektronické služby finančnej správy je možné nájsť na portáli finančnej správy v časti"Elektronické služby". Aktuálne informácie týkajúce sa obojsmernej elektronickej komunikácie (OBK) zverejňujeme v časti "Elektronická komunikácia". V prípade potreby je možné využiť aj kontaktné centrum finančnej správy na tel. čísle 048/43 17 222.

Dokument: Tlačová správa na stiahnutie [.pdf; 121 kB; nové okno]

(08. 12. 2015)

Archív noviniek