Oznamujeme obchodnej verejnosti, že dňa 13.5.2018 (nedeľa) bude v čase od 21:00 hod. do 23:30 hod. vykonaná plánovaná odstávka produkčných systémov finančnej správy v oblasti colnej – CIS a IS CEP, z dôvodu realizácie činnosti v rámci aktualizácie a údržby technologických zariadení, na ktorých sú prevádzkované dotknuté informačné systémy FS.
V čase odstávky systémov nebude možné spracovanie colných vyhlásení vrátane spracovania podaní správ pre elektronickú komunikáciu v rámci nasledovných elektronických služieb FS v oblasti colnej:
- podávanie colných vyhlásení pri vývoze a dovoze a predbežných colných vyhlásení pri dovoze a vývoze tovaru, („eDovoz“, „ECS/ICS“)
- podávanie colných vyhlásení do colného režimu tranzit a ukončovanie colného režimu tranzit ( „Tranzit“, „NCTS“)
- podávanie žiadostí o informáciu o stave zabezpečenia dovoznej platby pri dovoze a vývoze tovaru ( „GDS-DS“)
- podávanie žiadostí o informáciu o stave zabezpečenia dovoznej platby pri tranzite ( „GDS-T“)
- podávanie a prijímanie správ v rámci systému EMCS pri správe spotrebných daní ( „EMCS“)
- doručovanie elektronických správ prostredníctvom elektronickej podateľne IS CEP („EKR-CEP“)
- doručovanie elektronických správ prostredníctvom elektronickej podateľne IS EKR-CIS („EKR-CIS“)
V prípade potreby prepustenia tovaru v čase odstávky v režime tranzit pri zjednodušených postupoch je možné uplatniť havarijné postupy v zmysle vydaných povolení.
Daňové subjekty, ktoré využívajú systém EMCS majú možnosť predložiť návrh elektronického dokumentu pred plánovanou odstávkou (t. j. najskôr 7 dní pred dátumom uvedeným na dokumente ako dátum odoslania príslušného tovaru podliehajúceho spotrebnej dani) alebo počas odstávky uplatniť náhradný postup pri nedostupnom systéme v súlade so zákonmi o spotrebných daniach.
V prípade otázok k dostupnosti IS kontaktujte technický helpdesk (mobil: +421 907 702 047; e- mail: helpdesk.cep@financnasprava.sk) alebo prostredníctvom nášho call centra - 048/ 43 17 222, voľba číslo 5.
Ďakujeme za pochopenie.
(10. 05. 2018)