Preskočiť na hlavný obsah

Plánovaná odstávka informačných systémov CIS – zmena komunikačných schém pre elektronickú komunikáciu

Oznamujeme obchodnej verejnosti, že  dňa  11.3.2017 (sobota)  bude  v čase od 22:00 hod. do  00:00 hod.  vykonaná plánovaná odstávka  produkčných systémov finančnej správy, v oblasti colnej  -  IS DS / eDovoz (Deklaračný systém) a IS CEP (EKR-CEP - Elektronické komunikačné rozhranie pre vybrané služby  v rámci colných systémov) z dôvodu inštalácie nových verzií systémov do prevádzky.

V čase odstávky systémov nebude  možné spracovanie colných vyhlásení  vrátane spracovania podaní správ pre elektronickú komunikáciu v rámci nasledovných elektronických služieb FR SR v oblasti colnej:

  • podávanie colných vyhlásení pri vývoze a dovoze  a predbežných colných vyhlásení pri dovoze a vývoze tovaru,  („eDovoz“, „ECS/ICS“)
  • podávanie colných vyhlásení do colného režimu tranzit ( „Tranzit“, „NCTS“)
  • doručovanie elektronických správ prostredníctvom elektronickej podateľne IS CEP („EKR-CEP“)

Dôležité upozornenie:  

Nasadením novej verzie systémov dochádza k zmene komunikačných schém  vybratých typov správ podľa aktualizovaných technických špecifikácií pre elektronickú komunikáciu a dotýka sa to nasledujúcich služieb:

-        predkladanie elektronickej prílohy k písomnému CV v dovoze – spracovanie CV  (mimo služieb poskytovaných v rámci eDovoz)

-        elektronická komunikácia k systému pre kontrolu vývozu vo fáze 2- ECKe/ECS ( Export control system) – spracovanie podaní colných vyhlásení  a predbežných colných vyhlásení vo vývoze

-        elektronická komunikácia k systému pre automatizáciu dovozu – eDovoz – spracovanie podaní colných vyhlásení v dovoze

Pre výrobcov a dodávateľov deklarantských APV sú uverejnené aktualizované technické špecifikácie pre elektronickú komunikáciu uvedených služieb na portáli finančnej správy.

Pre viac informácií v tejto oblasti kliknite na:  https://www.financnasprava.sk/sk/elektronicke-sluzby/elektronicka-komunikacia/elektr-komunikacia-clo-emcs/podavanie-cv-dovoz-vyvoz/elektronicke-colne-konanie  

Bližšie informácie o nasadzovaných zmenách určené pre deklarantov sú uvedené na portály finančnej správy.  [.pdf; 290 kB; nové okno]

K  termínu 12.3.2017 v čase od 00.00 hod. bude potrebné, aby  všetci  používatelia uvedených elektronických služieb FR SR  mali vo svojom APV nainštalovanú novú verziu,  resp.  aktualizované nové schémy  dotknutých typov správ pre elektronickú komunikáciu.

Po tomto termíne nebudú systémami CIS ( DS / eDovoz) prijímané správy so starou verziou xsd schém. 

V tejto súvislosti sa informujte u dodávateľa Vášho APV o zapracovaní požadovaných zmien k termínu ich nasadenia do produkčnej prevádzky v prostredí FR SR, t.j.  12.3.2017 v čase od 00.00 hod.

Zároveň odporúčame ukončiť zasielanie komunikačných správ so starou verziou xsd schém  (aktuálne ešte platnou) pred termínom začatia odstávky, t.j. 11.3.2017 v čase do 21:30 hod. ,  aby sa  predišlo prípadným následným problémom so spracovaním týchto správ. 

V prípade otázok nás môžete kontaktovať aj cez e-mailové adresy: edovoz@financnasprava.sk, helpdesk.ds@financnasprava.sk alebo prostredníctvom nášho call centra 048/ 43 17 222, voľba číslo 5.    

(03. 03. 2017)

Archív noviniek