Preskočiť na hlavný obsah

Podnikatelia si chyby opravili

BRATISLAVA – 28. 10. 2014: Tisíce podnikateľov využilo možnosť opraviť si chyby v podaných kontrolných výkazoch. Na tie ich od začiatku októbra upozorňuje bezplatná chybová hláška. Finančná správa ich len počas prvého mesiaca fungovania poslala viac ako 23 000.

Finančná správa od 7. októbra začala poskytovať novú, neplatenú službu pre platiteľov DPH. Ide o správu o chybách v odoslanom KV DPH, ktorej cieľom je upozorniť daňovníkov na niektoré možné chyby (najmä technického charakteru), ktoré urobili pri podaní kontrolného výkazu za uplynulý mesiac resp. štvrťrok.

V prvom mesiaci od spustenia novej služby mali povinnosť podať kontrolný výkaz mesačný aj štvrťročný platitelia DPH. Finančná správa za mesiac október poslala firmám 23 480 oznámení o chybových protokoloch.  Na finančnú správu prišlo takmer 195 000 kontrolných výkazov.

Podnikateľ či živnostník, ktorý po skončení zdaňovacieho obdobia podá za toto obdobie v lehote od 1. dňa do 25. dňa nasledujúceho mesiaca kontrolný výkaz, v ktorom urobil chybu odhalenú informačným systémom finančnej správy, dostane do svojej „schránky správ“ na portáli finančnej správy (ďalej len PFS) správu o chybe v podanom kontrolnom výkaze (ďalej len KV). Na základe doručenej správy o chybe si platiteľ bude môcť sám opraviť chyby, ktoré urobil v  podanom KV. Okrem iného sa tým vyhne možným pokutám. Platiteľ dostane do schránky na PFS správu o chybe najskôr nasledujúci deň po podaní KV.

Viac informácií nájdete v v dokumente "Informácia o odhalení možných chýb v zaslanom KV a spôsobe ich opravy". [.pdf; 529 kB]

Dokument: Tlačová správa na stiahnutie [.pdf; 126 kB]

(28. 10. 2014)

Archív noviniek