Pokračuj v čítaní Prejdi na hlavný informačný obsah stránky Prihlásenie a registrácia používateľa Vyhľadávanie na portáli Aktuálne: dane a clá Ponuka obsahu pre skupiny používateľov Ľavé menu stránky Informačný obsah Pätička stránky

Predĺžené úradné hodiny

BRATISLAVA – 17.3.2017: Posilnené podateľne, dlhšie otvorené daňové úrady a novinka „drive in“. Finančná správa sa aj tento rok pripravila na najväčší nápor pri podávaní daňových priznaní na daň z príjmu za rok 2016. Daňové priznanie treba podať a daň zaplatiť do 31. marca 2017. 

Daňové úrady (vrátane pobočiek a kontaktných miest) budú pre verejnosť otvorené: 

 

            24. marec 2017: 8,00 – 16,00 hod.

            27. – 28. marec 2017: 8,00 – 17,00 hod.

           29. – 30. marec 2017: 8,00 – 18,00 hod.

            31. marec 2017: 8,00 – 19,00 hod.

 

Opäť posilňujeme aj dostupnosť call centra podľa úradných hodín daňových úradov a v posledný deň na podanie daňového priznania 31. marec 2017: 8,00 – 24,00 hod.

Ak občania či firmy lehotu na podanie daňového priznania nestíhajú, môžu oznámiť na daňový úrad odklad o tri, resp. o šesť mesiacov (ak majú za minulý rok aj príjmy zo zdrojov v zahraničí). Do 31. marca 2017 je potrebné nielen podať daňové priznanie, ale daň aj zaplatiť.  

Daňovníci môžu na podanie daňového priznania využiť tri spôsoby – môžu daňové priznanie poslať buď elektronicky (prostredníctvom aplikácie eDane alebo portálu finančnej správy), alebo ho môžu v papierovej podobe poslať poštou, či priniesť na podateľne daňových úradov.

 

Tento rok prinášame aj absolútnu novinku – pilotný projekt „drive in“. „Finančná správa každoročne zaznamenávala najväčšie sťažnosti daňovníkov na ťažké parkovanie pri DU Bratislava na Ševčenkovej ulici. Z toho dôvodu sme sa snažili vyjsť našim klientom v ústrety a nájsť inovatívne riešenie situácie, a to drive-in. Znamená to, že naši klienti  môžu využiť na podanie daňového priznanie mobilnú jednotku. Ide o vozidlo finančnej správy, ktoré  bude pred daňovým úradom, kde len podajú tlačivo, vezmú si potvrdenie a bez toho aby vystúpili môžu pokračovať v ceste. Ide o pilotný projekt a v prípade ak sa osvedčí, nevylučujeme takéto využitie aj v budúcnosti. Naďalej však dávame do pozornosti predovšetkým elektronickú komunikáciu s daňovým úradom, v rámci ktorej sme za tri roky spracovali milióny dokumentov. Klienti finančnej správy pri elektronickom podaní nemusia nikam chodiť, formulár daňového priznania za nich opraví niektoré základne chyby a všetko môžu vybaviť z pohodlia svojho domova alebo kancelárie.“ Uviedol prezident finančnej správy František Imrecze.

Dokument: Tlačová správa na stiahnutie [.pdf; 129 kB; nové okno]

(17. 03. 2017)

Archív noviniek

Tlač obsahu Opýtať sa k téme Nahlásiť problém
Návrat hore