Preskočiť na hlavný obsah

Stovky dopytov, tisíce nových registrácií pre elektronickú komunikáciu

Bratislava – 2.1.2018: Všetky právnické osoby zapísané v obchodnom registri musia s finančnou správou komunikovať už iba elektronicky. V posledných dňoch končiaceho sa roku preto call centrum finančnej správy zažívalo poriadny nával – na operátorov call centra sa obrátilo viac ako 1700 klientov, ktorých zaujímali odpovede na otázky týkajúce sa elektronických služieb.

Daňovníci si zjavne nechávajú plnenie svojich povinností na poslednú chvíľu. Dokazujú to aj najnovšie čísla. V priebehu uplynulých troch týždňov sa na portáli finančnej správy zaregistrovalo približne 14 000 nových subjektov z očakávaných cca 60 000. Daňové subjekty tak registráciu na portáli finančnej správy odkladajú na poslednú chvíľu - až tesne pred začiatok plnenia si svojich povinností voči finančnej správe.

Finančná správa pritom zažila v posledných dňoch starého roka nával. Len za posledné tri dni roku 2017 zamestnanci na call centre vybavili viac ako 1 200 telefonických hovorov a takmer 500 e-mailových dopytov. Klienti sa najčastejšie pýtali na proces registrácie vrátane zabudnutej, resp. nedokončenej registrácie v minulosti, proces autorizácie, t.j. postup vytvorenia väzby prideleného ID a DIČ daňového subjektu a pod.

Na podobné otázky sa volajúci dopytujú na call centre aj dnes. Ak chce totiž od januára 2018 podať právnická osoba zapísaná v obchodnom registri akékoľvek štruktúrované podanie na finančnú správu, musí tak spraviť len elektronicky. Tomu však musí predchádzať registrácia na portáli finančnej správy.

Finančná správa preto opätovne upozorňuje právnické osoby zapísané v obchodnom registri, aby samotnú online registráciu neodkladali a zaregistrovali sa v dostatočnom predstihu predtým, ako budú podávať akékoľvek dokumenty finančnej správe v roku 2018. Povinnosť elektronického doručovania sa totiž vzťahuje na všetky podania. Blíži sa napríklad termín 31. január, čo je termín na podanie daňového priznania k dani z motorových vozidiel. Pokiaľ by právnická osoba podala toto daňové priznanie v papierovej forme, daňový úrad ho nebude môcť akceptovať.

Prehľadne dostupné informácie k registrácii a autorizácii používateľov elektronických služieb sú dostupné priamo na portáli finančnej správy. Okrem textových manuálov sú na portáli pripravené aj videá prezentujúce jednotlivé postupy. K dispozícii sú aj popisy potenciálnych situácií, najčastejšie otázky a odpovede, rôzne odporúčania. Stačí len kliknúť na banner na hlavnej stránke portálu.

Dokument: Tlačová správa na stiahnutie [.pdf; 125 kB; nové okno]

Finančná správa je orgánom štátnej správy v oblasti daní, poplatkov a colníctva. Poslaním FS je výber daní a cla s cieľom zabezpečiť príjmy do štátneho rozpočtu SR a EÚ. Úspešný výber daní a ciel a efektívny boj proti daňovými podvodom priniesol v uplynulých rokoch do štátnej pokladnice viac ako 2,66 miliardy eur. Finančná správa je modernou proklientsky orientovanou inštitúciou s cieľom zintenzívniť elektronickú komunikáciu. Viac informácií nájdete na www.financnasprava.sk

(02. 01. 2018)

Archív noviniek