Preskočiť na hlavný obsah

Virtuálna registračná pokladnica má dva roky

BRATISLAVA – 07.04.2017: Už dva roky môžu podnikatelia bezplatne využívať virtuálnu registračnú pokladnicu (VRP). V súčasnosti eviduje finančná správa približne 30 000 užívateľov VRP, ktorí doteraz vydali viac ako 6 miliónov platných pokladničných dokladov v sume 600 miliónov eur. 

Pred dvomi rokmi, 1. apríla 2015, sme spustili revolučnú novinku – virtuálnu registračnú pokladnicu (VRP), ktorá umožňuje vytvárať a následne tlačiť pokladničné doklady, spravovať tovar a služby a vytvárať uzávierky. Táto bezplatná služba bola v prvej fáza určená pre podnikateľov, ktorým vznikla zákonná povinnosť evidovať hotovostné platby v registračnej pokladnici. Lekári taxikári, notári, či drobní remeselníci si tak nemuseli kupovať elektronické registračné pokladnice, čím by sa im len zvyšovali náklady na podnikanie. Oproti klasickej ERP má VRP viacero výhod – netreba viesť pokladničnú knihu, nemusíte vyhotovovať a archivovať dennú uzávierku po dobu 5 rokov, zabezpečovať ochranu uložených údajov a podobne. 

„Virtuálnu registračnú pokladnicu považujem za veľmi účinný nástroj v boji proti daňovým podvodom. Od spustenia VRP totiž neevidujeme žiaden pokus o podvod. Preto chceme VRP uvoľňovať na celý trh, lebo elektronizácia registračných pokladníc je účinný nástroj v boji proti daňovým podvodom.“ Uviedol prezident finančnej správy František Imrecze. 

Skupina podnikateľov, ktorí nevydávali viac ako 1 000 pokladničných dokladov mesačne, mohli začať používať našu aplikáciu. Od januára 2016 sa k nej pridali všetci ostatní. V súčasnosti je počet užívateľov VRP na hranici 30 000. Tí doposiaľ vydali viac ako 6 miliónov platných pokladničných dokladov v sume asi 600 miliónov eur. Aby sme našim klientom poskytli vyšší komfort, viackrát sme v priebehu dvoch rokov vylepšovali funkcionality tento bezplatnej služby. 

Dôležitou zmenou bolo aj navýšenie počtu vydávaných bločkov mesačne na 3 000. Zjednodušili sme prihlasovanie sa do aplikácie pomocou PIN alebo odtlačku prsta, otestovali sme mobilné tlačiarne, z ktorých sa dajú tlačiť pokladničné doklady, zaviedli sme možnosť rozpisu platidiel, automatické doťahovanie výmenných kurzov z Európskej centrálnej banky, doplnili identifikácie tovaru a služieb cez kód alebo EAN a ďalšie. 

VRP je prístupná online na portáli finančnej správy. Základným predpokladom je internetové pripojenie užívateľa. VRP je možné používať na klasickom stolovom počítači, notebooku alebo prostredníctvom smartphonu cez mobilnú aplikáciu. Pre nakupujúcu verejnosť sme sprístupnili aj aplikáciu Over doklad, vďaka ktorej si môžu skontrolovať pravosť pokladničných dokladov. Vo svojich mobilných telefónoch ju má stiahnutú takmer 3 000 ľudí.
 

Finančná správa je orgánom štátnej správy v oblasti daní, poplatkov a colníctva. Poslaním FS je výber daní a cla s cieľom zabezpečiť príjmy do štátneho rozpočtu SR a EÚ. Úspešný výber daní a efektívny boj proti daňovými podvodom priniesol v uplynulých rokoch do štátnej pokladnice viac ako 2,5 miliardy eur. Finančná správa je modernou proklientsky orientovanou inštitúciou s cieľom zintenzívniť elektronickú komunikáciu. Viac informácií nájdete na www.financnasprava.sk

Dokument: Tlačová správa na stiahnutie [.pdf; 129 kB; nové okno]

(07. 04. 2017)

Archív noviniek