Preskočiť na hlavný obsah

30 000 subjektov zatiaľ elektronicky nekomunikuje

Bratislava – 19.12.2013: Asi 30 000 firiem, platcov DPH, stále nekontaktovalo finančnú správu. Nemôže teda komunikovať elektronicky a splniť zákon, ktorý vstúpi do platnosti v januári 2014.

V prípade, že firma pošle daňové priznanie v papierovej forme daňový úrad ju vyzve, aby ho doplnila elektronicky. Ak však príde elektronické podanie po zákonom stanovej lehote, podnikateľ sa vystavuje riziku pokuty v sume od 30 eur do 16 000 eur.
Papierové podanie, ktoré príde na daňový úrad poputuje do spisu podnikateľského subjektu.

V prípade, ak firma pošle žiadosť, odvolanie, námietku a podobne, teda dokumenty, ktoré nemajú zákonom predpísanú štruktúru, takéto podanie je podľa zákona neplatné. Daňové úrady budú v rámci možností kontaktovať subjekty a vyzývať ich k elektronickému podaniu. Bez neho však nemôžu začať žiadosť či námietku daňového subjektu riešiť.

V súvislosti s povinnou elektronickou komunikáciu pripravila finančná správa nový portál, prostredníctvom ktorého budú podnikatelia (platcovia DPH) podávať všetky písomnosti. Hoci je v testovacej fáze a do ostrej prevádzky príde až 1. januára 2014, už teraz si ho môže pozrieť ktokoľvek.

Nový portál finančnej správy je prístupný na adrese:

https://tpfs.financnasprava.sk/sk/titulna-stranka

Podpísať dohodu o elektronickej komunikácii ešte v tomto roku, je možné na miestne príslušných daňových úradoch možné do 23. 12. 2013. Podpisovanie zmlúv, registrácia a autentifikácia podnikateľov sa opäť spustí 2. januára 2014.

Dokument: Tlačová správa na stiahnutie [.pdf; 207 kB]

(19. 12. 2013)

Archív noviniek