Preskočiť na hlavný obsah

Call centrum bude k dispozícii aj cez sviatky

BRATISLAVA, 05.12.2019: Všetky registračné pokladnice musia byť pripojené k systému eKasa 1. januára 2020. Finančná správa preto rozširuje prevádzkové hodiny na call centre.

Pre projekt eKasa rozširuje finančná správa svoje služby pre klientov. Príslušníci finančnej správy budú k dispozícii podnikateľom, ktorí budú potrebovať odborné usmernenie pri zavádzaní online pripojenia na systém eKasa, k dispozícii aj počas vianočných sviatkov. Posledný deň tohto roku a počas prvého dňa roku 2020 bude call centrum fungovať nepretržite.

Od 16. decembra do 10. januára budú príslušníci finančnej správy na linke od 6.00 do 22.00 hodiny. Výnimkou budú iba dva sviatočné dni – 24. a 25. december, keď call centrum nebude verejnosti k dispozícii vôbec.

Rozšírené prevádzkové hodiny call centra na voľbe č. 4 (eKasa):
Dátum Prevádzkové hodiny call centra
16.12.2019 – 23.12.2019 6.00 – 22:00 hod.
26.12.2019 - 30.12.2019 6.00 – 22:00 hod.
31.12.2019 - 1.1.2020 nonstop
02.01.2020 - 10.01.2020 6.00 – 22:00 hod.

Finančná správa verí, že aj týmto spôsobom pomôže podnikateľom splniť si svoju zákonnú povinnosť – pripojiť svoju registračnú pokladnicu od 1. januára 2010 na systém eKasa. V systéme je do týchto dní pripojených a prostredníctvom eKasy vydáva pokladničné doklady približne 73% pokladníc, čo predstavuje takmer 160 000 z celkového počtu 220 000 pokladníc. Denne tak spracuje finančná správa viac ako 5 miliónov pokladničných dokladov.

Termín na pripojenie sa ku eKase sa kráti. Finančná správa upozorňuje, že ak si nepripojení podnikatelia nezabezpečia eKasu, od januára im hrozia vysoké pokuty - od 330 eur do 3 300 eur, za opakované porušenie násobky, až do 20 000 eur, prípadne odňatie živnostenského oprávnenia.

Dokument: Tlačová správa na stiahnutie [.pdf; 293 kB; nové okno]

(05. 12. 2019)

Archív noviniek