Bratislava – 07. 03. 2014: Komfortnejšie podávania daňových priznaní, bezbariérový prístup či moderný vyvolávací systém. To sú len niektoré z predností novootvorenej klientskej zóny na Daňovom úrade Bratislava na Ševčenkovej ulici.
Nová klientská zóna je vybudovaná v priestoroch bývalej jedálne. Nateraz sú v nej tri pracoviská, ktoré vybavujú predovšetkým agendu spojenú s registráciou daňových subjektov. Samozrejmosťou je bezbariérový prístup a taktiež vzdušný priestor. Klient si tak môže priamo po konzultácii s pracovníkov daňového úradu vypísať potrebné dokumenty. Novinkou je aj moderný vyvolávací systém.
Nová klientská zóna poskytuje služby z oblasti registra a správy daní:
- poskytuje základné informácie k registrácii daňových subjektov,
- umožňuje operatívnu aktualizáciu údajov v registri,
- zápis do registra servisných organizácií, aktualizáciu údajov a vyradenie z registra servisných organizácií,
- prideľovanie a rušenie daňových kódov pokladníc, aktualizáciu údajov o ERP,
- vydávanie oznámení o osobných účtoch daňovníkov,
- úkony súvisiace s autorizáciou používateľov elektronických služieb,
- spracovanie oznamovacích povinností týkajúcich sa registračných údajov vykonaných daňovými subjektmi ústne do zápisnice,
- poskytuje základné informácie o právach a povinnostiach daňového subjektu k daniam,
- vydávanie, preberanie a formálna kontrola všetkých typov daňových dokumentov podávaných daňovníkmi v listinnej forme.
Štandardne sú v klientskej zóne traja pracovníci. V prípade potreby (napríklad počas marca a odovzdávania daňových priznaní) budeme zvyšovať počet až na 9 zamestnancov.
Klientská zóna je otvorená počas úradných hodín:
- pondelok – 8,00 hod až 16,00 hod.
- streda – 8,00 hod až 17,00 hod.
- piatok – 8,00 až 14,00 hod.
Koncom marca pri príležitosti daňových priznaní budú úradné hodiny rozšírené.
(07. 03. 2014)