BRATISLAVA – 29.03.2022: Daňovníkom vrátane dnešného dňa zostávajú posledné tri dni na podanie daňového priznania (DP) za rok 2021. Finančná správa je pre klientov nápomocná a okrem predĺžených úradných hodín na daňových úradoch a call centre bude od stredy 30. marca k dispozícii aj online poradňa. Naši konzultanti prostredníctvom Live Chatu [nové okno] pomôžu fyzickým osobám s vypĺňaním daňového priznania typu A ako aj s vypísaním oznámenia o predĺžení lehoty na podanie daňového priznania.
Na podanie daňového priznania k dani z príjmov ako aj zaplatenie dane za rok 2021 zostávajú posledné dni. K dnešnému dňu si túto povinnosť splnilo už vyše 56 % daňovníkov, keď bolo podaných 680.304 daňových priznaní.
S cieľom uľahčiť klientom plnenie daňových povinností predĺžila finančná správa predĺžila úradné hodiny nielen na daňových úradoch ale aj na call centre. Ďalším proklientskym opatrením je spustenie online poradne, ktorá bude fungovať 30.3. 2022 a 31.3. 2022 dopoludnia od 9. hodiny do 11. hodiny a následne popoludní od 15.hodiny do 17. hodiny. V tomto vybranom čase sa môžu klienti obrátiť na konzultantov finančnej správy, ktorí im pomôžu s vyplnením daňového priznania v prípade fyzickej osoby typu A ako aj s vypísaním oznámenia o predĺžení lehoty na podanie daňového priznania. Prístup k online poradni je jednoduchý, dostupný je na portáli finančnej správy v časti Kontakty[nové okno]. Potrebné je len kliknúť na kolónku Live Chat, prostredníctvom ktorej bude klient presmerovaný na konzultanta, ktorý sa mu bude venovať.
V súvislosti s oznamovaním predĺženia lehoty na podanie DP upozorňujeme, že emailové odklady DP zasielaním oznámenia na podnety@financnasprava.sk v tomto roku neplatia. Potrebné je ich oznámiť finančnej správe štandardným zákonným spôsobom, a to buď elektronicky (v prípade povinne elektronicky komunikujúcich osôb) alebo v papierovej forme. Toto oznámenie o predĺžení lehoty je taktiež potrebné podať najneskôr do 31.3.2022.
Vybaviť daňové priznanie môžu daňovníci aj z pohodlia domova, keďže elektronickú komunikáciu s finančnou správou môže využívať ktokoľvek, nielen povinne elektronicky komunikujúce osoby. Potrebné je sa registrovať na portáli finančnej správy. K registrácii je potrebný elektronický občiansky preukaz s čipom (eID), resp. kvalifikovaný elektronický podpis (KEP). Fyzické osoby môžu využiť aj možnosť uzavrieť s daňovým úradom tzv. dohodu o elektronickom doručovaní.
Prehľad posilnených úradných hodín na daňových úradoch:
|
Podateľňa a klientska zóna
|
Pondelok 28.03.
|
08.00 – 17.00
|
Utorok 29.03.
|
08.00 – 17.00
|
Streda 30.03.
|
08.00 – 17.00
|
Štvrtok 31.03.
|
08.00 – 18.00
|
Prehľad posilnených prevádzkových hodín CC:
|
Call centrum finančnej správy
|
Piatok 25.03.
|
08.00 – 24.00 (voľba č.1 a č.2)
08.00 – 19.00 (voľba č.3 a č.4)
|
Pondelok 28.03.
|
08.00 – 19.00 (voľba č.1 a voľba č.3)
|
Utorok 29.03.
|
08.00 – 19.00 (voľba č. 1 a voľba č.3)
|
Streda 30.03.
|
08.00 – 19.00 (voľba č.1 a voľba č.3)
|
Štvrtok 31.03.
|
08.00 – 24.00 (voľba č.1 a voľba č.3)
|
Finančná správa je orgánom štátnej správy v oblasti daní, poplatkov a colníctva. Úlohou FS je výber daní a cla s cieľom zabezpečiť príjmy do štátneho rozpočtu SR a EÚ. Finančná správa je modernou proklientsky orientovanou inštitúciou s cieľom zintenzívniť elektronickú komunikáciu. Viac informácií nájdete na www.financnasprava.sk
(29. 03. 2022)