Preskočiť na hlavný obsah

Aj neprevzaté zásielky sú časom doručené

BRATISLAVA – 11.5.2016: Začiatkom roka finančná správa spustila obojsmernú elektronickú komunikáciu s platiteľmi spotrebných daní. Časť dokumentov si firmy neprevzali, napriek tomu sa považujú za doručené.

Finančná správa začala 11. januára 2016 elektronicky komunikovať s platiteľmi spotrebných daní. Počas úvodných mesiacov sme vydali takmer 2 500 elektronických dokumentov, ktoré sme doručovali približne 1 200 firmám.

Takmer tretinu dokumentov si firmy neprevzali, napriek tomu sa považujú za doručené. Najčastejšie dôvody neprevzatia dokumentov sú:

  • subjekt ani po upozornení nemá autorizovanú osobu na preberanie zásielok,
  • oprávnená osoba je dlhodobo odcestovaná alebo hospitalizovaná,
  • technické problémy na strane subjektu,
  • nepozornosť, nevšímavosť,
  • vedomé neprevzatie.

V sledovanom období si takmer 300 dokumentov adresáti neprevzali vedome. Na ich doručenie to však nemá žiadny vplyv. Pokiaľ adresát neprijme elektronický dokument do 15 dní odo dňa jeho zaslania do elektronickej osobnej schránky, dokument sa považuje za doručený posledným dňom lehoty, aj keď sa adresát o doručení nedozvedel.

Ak sa chcete vyhnúť nepríjemným prekvapeniam v budúcnosti, odporúčame Vám:

  • nastaviť oprávnenú osobu na preberanie dokumentov,
  • nastaviť si notifikáciu o prijatí správ,
  • komunikovať s colným úradom.

V prípade otázok kontaktovať call centrum finančnej správy 048/4317 222 v pracovných dňoch od 8:00 do 16:00 hod.

Dokument: Tlačová správa na stiahnutie [.pdf; 119 kB; nové okno]

(11. 05. 2016)

Archív noviniek