PREŠOV/BRATISLAVA – 15. 11. 2016: Komfortnejšie služby pre verejnosť. To je hlavnou prednosťou novootvorenej klientskej zóny na Daňovom úrade v Prešove na Hviezdoslavovej ul. 7 (vstup z Borodáčovej).
Klientska zóna na daňovom úrade pôsobí ako prvý komunikačný a informačný kontakt s občanmi a firmami. Daňový úrad Prešov včera otvoril klientsku zónu vo vlastných priestoroch, doteraz bola umiestnená v priestoroch prenajatých.
Centrálny vstup do novootvorenej klientskej zóny je z ulice Janka Borodáča, kde poskytuje svoje služby na prízemí administratívnej budovy. Vedenie finančnej správy vyjadrilo presvedčenie, že takto vybavené priestory poskytnú verejnosti okrem odborných služieb aj vyšší priestorový štandard a osobný komfort.
Nová klientska zóna poskytuje služby z oblasti registra a správy daní:
- základné informácie k registrácii daňových subjektov,
- operatívnu aktualizáciu údajov v registri,
- zápis do registra servisných organizácií a aktualizáciu údajov
- prideľovanie a rušenie daňových kódov pokladníc, aktualizáciu údajov o ERP,
- vydávanie oznámení o osobných účtoch daňovníkov,
- úkony súvisiace s autorizáciou používateľov elektronických služieb,
- spracovanie oznamovacích povinností týkajúcich sa registračných údajov,
- vydávanie, preberanie a formálnu kontrolu všetkých typov daňových dokumentov podávaných daňovníkmi v listinnej forme.
Štandardne sú v klientskej zóne dvaja pracovníci. V prípade potreby (napríklad počas marca a odovzdávania daňových priznaní) budeme zvyšovať ich počet až na 10.
Klientska zóna je otvorená počas úradných hodín:
- pondelok – 8,00 hod až 16,00 hod.
- streda – 8,00 hod až 17,00 hod.
- piatok – 8,00 až 14,00 hod.
Počas nestránkových dní, t.j. utorok a štvrtok bude na preberanie podaní otvorená podateľňa, ktorá je rovnako súčasťou novej klientskej zóny.
(15. 11. 2016)