Preskočiť na hlavný obsah

Novinky v elektronickej komunikácii

BRATISLAVA – 02. 10. 2014: Občania, ktorí majú zaručený elektronický podpis (ZEP), nemusia už kvôli registrácii na elektronickú komunikáciu chodiť na daňový či colný úrad. Od začiatku októbra je registrácia so ZEP možná z pohodlia domov.

Od včera zaviedla finančná správa na portáli finančnej správy www.financnasprava.sk novú funkciu k registrácii daňového subjektu prostredníctvom podpisového certifikátu zaručeným elektronickým podpisom (ďalej „ZEP“) pre nových používateľov (žiadateľov) ZEP–u. Zavedením tejto funkcie sa zjednodušil proces registrácie daňovníka pri elektronickom podávaní dokumentov.

Registrácia používateľa začína vyplnením registračného formulára. Po potvrdení registrácie môže občan či podnikateľ ihneď využívať elektronické odosielanie dokumentov. Pri procese registrácie daňového subjektu prostredníctvom ZEP-u sa už nevyžaduje návšteva na daňovom alebo colnom úrade.

Podrobný postup registrácie nájdete na portáli finančnej správy v dokumente "Informácia k registrácii na portáli finančnej správy prostredníctvom podpisového certifikátu" [.pdf; 66 kB].

Finančná správa taktiež spustila anglickú verziu portálu, ktorá zjednoduší prístup k informáciám pre zahraničných daňovníkov.

Dokument: Tlačová správa na stiahnutie [.pdf; 123 kB]

(02. 10. 2014)

Archív noviniek