BRATISLAVA – 10. 10. 2013: Od nového roka čakajú platcov DPH zmeny. S daňovým či colným úradom budú komunikovať už len elektronicky. Finančná správa preto vyzýva podnikateľov, aby si prišli podpísať dohody o elektronickej komunikácii alebo si zriadili zaručený elektronický podpis.
Od 1. januára 2014 sa pre niektorých podnikateľov mení spôsob komunikovania s finančnou správou.
Povinnosť komunikovať len elektronicky budú mať po novom:
- všetci tí ktorí sú platiteľom dane z pridanej hodnoty,
- daňový poradca za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní,
- advokát za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní,
- zástupca neuvedený v písmenách b) a c) za daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty, ktorého zastupuje pri správe daní.
Podnikatelia v súčasnosti využívajú tri možnosti elektronickej komunikácie s finančnou správou:
- majú uzatvorenú dohodu podľa zákona č. 511/1992,
- majú uzatvorenú dohodu podľa zákona č. 563/2009,
- sú vlastníkom zaručeného elektronického podpisu.
Po novom budú už mať dve možnosti – buď si zakúpia zaručený elektronický podpis, alebo si môžu prísť bezplatne podpísať dohodu podľa zákona č. 563/2009.
Podnikateľom, ktorý majú uzatvorenú len dohodu o elektronickej komunikácii podľa zákona č. 511/1992, odporúčame prísť si čo najskôr uzatvoriť dohodu podľa novšieho zákona. Dohody podľa zákona z roku 1992 totiž koncom roka prestanú platiť. Finančná správa im oznámenie o vypovedaní zmluvy pošle v nasledujúcich dňoch a to mailom aj písomne.
V prípade, že daňové subjekty majú uzatvorené obe dohody, situácia sa pre nich nemení. Dohoda podľa starého zákona im prestane platiť a budú komunikovať len prostredníctvom dohody uzatvorenej podľa nového zákona, teda č. 563/2009.
Podrobné informácie o spôsobe registrácie a autorizácie daňového subjektu na portál finančnej správy sú uvedené na webovej stránke www.financnasprava.sk/v sekcia daňová – elektronická komunikácia - podmienky využívania AES v bode A) a v bode B) a. a c.
(10. 10. 2013)