Preskočiť na hlavný obsah

Občania prispeli k odhaleniu desiatok nepoctivých podnikateľov

BRATISLAVA – 09.08.2013: Projekt nahlasovania podozrivých bločkov z registračnej pokladne funguje už pol roka. Za toto obdobie nahlásili občania na mailovej adrese pokladnica@financnasprava.sk takmer 200 podnetov. Pre občanov sme pripravili novinku – podozrenia už môžu nahlasovať aj prostredníctvom mobilného telefónu.

Odfotiť bloček a poslať ho ako MMS či nahlásiť podozrivú prevádzku operatívne nášmu zamestnancovi na mobilný telefón. Službu pripravila finančná správa a bude dostupná počas pracovných dní. Telefónne číslo na ktoré môžu občania volať a posielať SMS resp. MMS správy je 0918 396 212.

Takmer 50 bločkov, ktoré poslali občania boli už na prvý pohľad odborníka falošné – najčastejšie chýbal znak MF alebo išlo len o predbežný doklad. V 69tich prípadoch nahlásili občania prevádzku kde im bločky vôbec nevydali.

Na základe mailov od občanov naši kontrolóri preverili 26 prevádzok. V 13tich prípadoch bol podnet opodstatnený, 9 kontrol malo negatívny výsledok. 4 preverovanie ešte nie sú ukončené.

Projekt pokračuje a preto vyzývame občanov, aby nám aj naďalej posielali svoje podnety na adresu: pokladnica@financnasprava.sk. Podozrivý pokladničný blok odporúčame oskenovať a poslať ho emailom. Ak občan pokladničný blok vôbec nedostal, je potrebné nahlásiť presnú adresu prevádzky, čas a dátum nákupu a nechať na seba kontakt pre prípad, že bude potrebné údaje upresniť. Podnety môžu občania nahlásiť aj poštou na adrese:

Finančné riaditeľstvo
Mierová 23
Bratislava 815 11
Heslo „pokladnica“

Pri všetkých podnetoch, ktoré od občanov dostávame, zostávajú nahlasovatelia v anonymite.

Podľa zákona o elektronických registračných pokladniach má pokladničný blok obsahovať DKP (daňový kód pokladne), číslo pokladničného bločka a logo MF.

(09. 08. 2013)

Archív tlačových správ