Preskočiť na hlavný obsah

Občania už nahlásili desiatky podozrivých bločkov

BRATISLAVA – 13 .05 .2013: Projekt nahlasovania podozrivých bločkov z registračnej pokladne funguje už štvrť roka. Za tieto tri mesiace nahlásili občania na mailovej adrese pokladnica@financnasprava.sk takmer 30 podnetov. V 22 prípadoch poslali aj oskenovaný doklad, o ktorom sa domnievali, že je falošný.

Podnety sa týkajú prevádzok po celom Slovensku. Najčastejšie sa obyvatelia sťažujú, že falošné bločky dostali v reštauráciách a baroch. Podnety však prišli aj na cukráreň či známe obchodné reťazce. Nejde pritom len o malé prevádzky, ale napríklad aj známe reštaurácie. Okrem blokov z elektronickej registračnej pokladnice občania poslali aj oskenované - rukou vypísané paragóny. V mnohých prípadoch nahlásili adresu prevádzky, kde im bloček nevydali vôbec.

Každý podnet pracovníci finančnej správy vyhodnocujú a preverujú. Pokiaľ pokladničný blok nie je v poriadku, okamžite to preveruje príslušný daňový úrad. Už doterajšie podnety viedli k začatiu niekoľkých kontrol, polovica z podaní sa ukázala ako opodstatnená – nakoľko však kontroly nie sú ukončené, nemôžeme ich konkretizovať.

Projekt pokračuje, a preto vyzývame občanov, aby nám aj naďalej posielali svoje podnety na adresu: pokladnica@financnasprava.sk. Podozrivý pokladničný blok odporúčame oskenovať a poslať ho emailom. Ak občan pokladničný blok vôbec nedostal, je potrebné nahlásiť presnú adresu prevádzky, čas a dátum nákupu a nechať na seba kontakt pre prípad, že bude potrebné údaje upresniť. Podnety môžu občania nahlásiť aj poštou na adrese:

Finančné riaditeľstvo SR
Mierová 23
Bratislava 815 11
Heslo „pokladnica“

Pri všetkých podnetoch, ktoré od občanov dostávame, zostávajú nahlasovatelia v anonymite.

Podľa zákona o elektronických registračných pokladniach má pokladničný blok obsahovať DKP (daňový kód pokladne), číslo pokladničného bločka a logo MF.

(13. 05. 2013)

Archív tlačových správ