Oznamujeme obchodnej verejnosti, že dňa 2.10.2021 (sobota) bude v čase od 22.00 hod. do 00.00 hod. vykonaná plánovaná odstávka systému – IS CEP (Centrálny elektronický priečinok) a portálu eCommerce (portál určený pre colné konanie pre zásielky s nízkou hodnotou), z dôvodu realizácie servisného zásahu v rámci optimalizácie IS v produkčnej prevádzke.
V čase odstávky systémov nebude pre verejnosť dostupné spracovanie elektronických podaní colných vyhlásení a predbežných colných vyhlásení v režime vývoz, dovoz a tranzit, teda nebudú dostupné elektronické služby FS v colnej oblasti, pri ktorých prebieha elektronická komunikácia cez IS CEP a portál eCommerce.
Dotýka sa to nasledujúcich elektronických služieb:
- podávanie colných vyhlásení v režime vývoz a dovoz a predbežných colných vyhlásení pri dovoze a vývoze tovaru, („eDovoz“, „ECS/ICS“, „ePP – elektronická poštová preprava“)
- podávanie colných vyhlásení do colného režimu tranzit ( „Tranzit“, „NCTS“)
- doručovanie elektronických správ prostredníctvom elektronickej podateľne IS CEP („EKR-CEP“)
- podávanie a spracovanie elektronických podaní colných vyhlásení v rámci colného konania pre zásielky s nízkou hodnotou („eCommerce“)
V prípade potreby prepustenia obchodného tovaru v čase odstávky - v režime vývoz, dovoz a tranzit pri zjednodušených postupoch sa uplatňujú havarijné postupy v zmysle povolenia.
V prípade potreby prepustenia obchodného tovaru v čase odstávky - v režime vývoz, dovoz pri štandardných postupoch je možné uplatniť písomnú formu podania colného vyhlásenia (elektronická príloha môže byť predložená na prenosnom médiu )
V prípade potreby prepustenia obchodného tovaru v čase odstávky - v režime tranzit je možné uplatniť podanie colného vyhlásenia – elektronická príloha bude predložená na prenosnom médiu
V prípade otázok k dostupnosti dotknutých systémov nás môžete kontaktovať na e-mailovej adrese: helpdesk.cep@financnasprava.sk alebo prostredníctvom nášho call centra 048/ 43 17 222, voľba číslo 5.
Ďakujeme za porozumenie.
(30. 09. 2021)