Finančná správa oznamuje svojim klientom, ktorí využívajú na elektronickú komunikáciu s finančnou správou elektronický občiansky preukaz (eID), že Ministerstvo vnútra SR začalo s výmenou podpisových certifikátov. Podpisové certifikáty je možné vymeniť už od 31. októbra 2017 v klientskych centrách okresných úradov, rovnako ako na oddeleniach vydávania dokladov okresných riaditeľstiev Policajného zboru (OR PZ). Klientov finančnej správy, ktorých sa to týka, o tom navyše informuje finančná správa aj prostredníctvom SMS správy.
Finančná správa apeluje na svojich klientov, ktorí využívajú elektronický občiansky preukaz pre potreby elektronickej komunikácie s finančnou správou, aby dodržiavali odporúčania Ministerstva vnútra SR a svoje podpisové certifikáty si dali vymeniť. Kvôli výmene je potrebné, aby klient navštívil ktorékoľvek klientske centrum okresného úradu alebo oddelenie vydávania dokladov OR PZ, kde mu podpisový certifikát na eID vymenia na počkanie. Nejde o výmenu samotného občianskeho preukazu, ale iba o nahratie nového podpisového certifikátu/software-u do existujúceho čipu na občianskom preukaze. Ide o bezplatnú výmenu, pričom celý proces bude trvať len pár minút. Okrem občianskeho preukazu je potrebné priniesť si so sebou aj pôvodný PIN a PUK kód.
Klienti finančnej správy, ktorí nevyužívali na komunikáciu s finančnou správou eID, môžu aj naďalej podávať dokumenty prostredníctvom ďalších dvoch spôsobov - prostredníctvom dohody o elektronickej komunikácii a kvalifikovaného elektronického podpisu (KEP).
Pri elektronických službách, ktoré poskytuje finančná správa, je elektronický podpis potrebný pri službách spojených s podávaním dokumentov. S finančnou správou komunikuje elektronicky 357 409 subjektov. Z toho 7 088 subjektov registrovaných na portáli finančnej správy používa eID kartu.
(31. 10. 2017)