BRATISLAVA – 9. 4. 2015: Finančná správa spracovala od spustenia nového informačného systému desiatky tisíc dokumentov. Zatiaľ najviac bolo daňových priznaní na DPH.
Počas prvého mesiac práce v novom internom informačnom systéme spracovali zamestnanci daňových úradov (okrem daňových priznaní) takmer 50 000 dokumentov. Ide najmä o:
- cca 12 700 registrácií (nová firma, nový platiteľ DPH a pod.),
- cca 4 500 súhlasov so zápisom do obchodného registra,
- cca 19 800 potvrdení (o stave účtu daňovníka a pod.),
- cca 12 200 registrácii na používanie virtuálnej registračnej pokladnice.
Počet spracovaných registrácii za marec 2015 je približne v rovnaký, ako tomu bolo počas marca 2014. Vtedy naši zamestnanci spracovali cca 12 000 registrácií.
Pracovníci finančnej správy taktiež vrátili v mesiaci marec nadmerné odpočty a to takmer 24 000 firmám v celkovej hodnote 514,1 mil. eur.
Plynule pokračuje aj spracovávanie prijatých daňových priznaní. K dnešnému dňu bolo spracovaných:
- 208 381 daňových priznaní na daň z motorových vozidiel,
- 412 645 daňových priznaní na daň z pridanej hodnoty,
- 61 826 súhrnných výkazov DPH,
- 94 628 daňových priznaní na daň z príjmu fyzických osôb typ A,
- viac ako 13 500 daňových priznaní z príjmu fyzických osôb typ B a daňových priznaní právnických osôb (tieto dokumenty máme k dispozícii len od minulého týždňa).
Celkovo prijala finančná správa počas mesiaca marec takmer 930 000 elektronicky podaných dokumentov.
Na spracovanie a vrátenie preplatkov, ktoré vznikli občanom či podnikateľov, pri podávaní daňového priznania na daň z príjmu, má finančná správa 40 dní. Tento rok ich vyplácanie bude v druhom májovom týždni.
(09. 04. 2015)