Preskočiť na hlavný obsah

Virtuálna registračná pokladnica

Bratislava – 20. 02. 2015: Finančná správa pripravila pre podnikateľov bezplatnú novinku – virtuálnu registračnú pokladnicu. Ide o  aplikáciu, ktorá im umožní splniť si nové zákonné povinnosti a minimalizuje náklady.

Aplikácia je určená pre podnikateľov, ktorým od apríla 2015 vzniká povinnosť používať registračnú pokladnicu a zároveň mesačne vydajú maximálne  1 000 bločkov.

VRP umožní podnikateľom vytvárať a následne tlačiť pokladničné bloky, spravovať tovary a službu a evidovať vytvorené pokladničné doklady. Registrácia aj využívanie aplikácie je bezplatné a nevyžaduje
si zo strany podnikateľa žiadne dodatočné náklady napríklad na servis. Podnikatelia tak ušetria za nákup pokladnice a tiež  za každoročný servis. Pri používaní VRP podnikateľ nie je povinný evidovať kópie bločkov, či uzávierok. Aplikácia tiež poskytuje automatické uchovávanie dát na serveroch finančnej správy.

Základným predpokladom pre používanie VRP je internetové pripojenie užívateľa. VRP bude možné používať na klasickom stolovom počítači či notebooku, alebo prostredníctvom smartphonu cez mobilnú aplikáciu. Dostupná bude pre dva najväčšie mobilné operačné systémy. Mobilné zariadenia musia spĺňať podmienky pre Android 4.X a iOS 8, webová aplikácia predpokladá podporu štandardných prehliadačov.

Registrácia na používanie VRP bude pre podnikateľov prístupná od marca. Viac informácií získate na našom portáli v časti "Virtuálna registračná pokladnica".

Dokument: Tlačová správa na stiahnutie [.pdf; 197 kB]

(20. 02. 2015)

Archív noviniek