Pokračuj v čítaní Prejdi na hlavný informačný obsah stránky Prihlásenie Registrácia Vyhľadať Kontakty Občania Podnikatelia a organizácie Daňoví a coľní špecialisti Elektronické služby Ľavé menu stránky Obsah Pätička stránky
2

Podpora na call centre pre eKasu nonstop

BRATISLAVA – 19.03.2019: Finančná správa rozširuje počas posledného marcového dňa prevádzkové hodiny call centra. Proklientske kroky zavádza nielen na voľbe k elektronickej komunikácii, ale aj na voľbe k registračným pokladniciam. Call centrum finančnej správy bude na voľbe č. 4 – informácie k používaniu ERP a VRP dostupné nonstop. 

Pre eKasu bude call centrum finančnej správy fungovať nepretržite. Počas posledného marcového dňa (31. marca) bude  voľba č. 4 - informácie k elektronickým registračným pokladniciam a virtuálnej registračnej pokladnici (ERP a VRP) - dostupná pre podnikateľov aj v noci. Z nedele 31. marca na pondelok 1. apríla bude táto voľba dostupná nonstop.

 Finančná správa pristupuje k opatreniu v snahe vyjsť v ústrety podnikateľom, ktorí sa budú od 1. apríla pripájať k systému eKasa. Od 1. apríla 2019 totiž štartuje v ostrej prevádzke projekt eKasa. Povinne sa k tomuto dátumu musia na eKasu pripojiť tí podnikatelia, ktorým 1. apríla prvý raz vznikne povinnosť evidovať tržbu – teda len noví podnikatelia.

 Pracovníci call centra budú počas tohto nábehového času k dispozícii podnikateľom, ktorí sa budú k systému pripájať a budú potrebovať poradiť či usmerniť. Každý podnikateľ musí požiadať o pridelenie kódu pokladnice – tzv. eKasa klient. Žiadosti o pridelenie kódu sú už dostupné na portáli finančnej správy v osobnej zóne daňovníka (OIZ) v Katalógu formulárov a podnikatelia ich už môžu podávať. 

Následne od 1. apríla 2019 si podnikateľ z OIZ (z eKasa zóny podnikateľa) stiahne autentifikačné a identifikačné údaje (tzv. inicializačný balíček), ktoré nahrá do online registračnej pokladnice. A práve s týmto postupom mu budú vedieť pracovníci na call centre v prípade potreby pomôcť. Postup, ako majú podnikatelia pri prechode na eKasu postupovať, je zverejnený aj na portáli finančnej správy v časti eKasa – podnikatelia. [nové okno]

Počas posledných marcových dní a prvého apríla budú posilnené prevádzkové hodiny call centra finančnej správy aj pre elektronické podávanie daňových priznaní.

Celkovo budú prevádzkové hodiny call centra finančnej správy rozšírené už od pondelka 25. marca, až do pondelka 1. apríla. K dispozícii bude počas posledného marcového pondelka a piatku, rovnako ako počas prvého aprílového pondelka, až do polnoci. V ostatné dni budú odborníci na call centre pracovať do 19.-tej hodiny. Podpora bude pre klientov dostupná aj počas posledného marcového víkendu, pričom voľba k eKase bude dostupná z nedele na pondelok nonstop.

 Prehľad rozšírených prevádzkových hodín:

Call centrum   finančnej správy

Pondelok 25.03.

08.00 – 24.00

Utorok 26.03.

08.00 – 19.00

Streda 27.03.

08.00 – 19.00

Štvrtok 28.03.

08.00 – 19.00

Piatok 29.03.

08.00 – 24.00

Sobota 30.03.

10.00 – 16.00

Nedeľa   31.03.*

10.00 – 16.00, 16.00 – 08.00*

Pondelok   01.04.

08.00 – 24.00

 *od 16.00 hod. popoludní do 8.00 hod. ráno bude dostupná voľba č.4

 

Dokument: Tlačová správa na stiahnutie [.pdf; 304 kB; nové okno]

  

Finančná správa je orgánom štátnej správy v oblasti daní, poplatkov a colníctva. Úlohou FS je výber daní a cla s cieľom zabezpečiť príjmy do štátneho rozpočtu SR a EÚ. Úspešný výber daní a ciel a efektívny boj proti daňovými podvodom priniesol v uplynulých rokoch do štátnej pokladnice viac o približne 3,7 miliardy eur. Finančná správa je modernou proklientsky orientovanou inštitúciou s cieľom zintenzívniť elektronickú komunikáciu. Viac informácií nájdete na www.financnasprava.sk

(19. 03. 2019)

Archív noviniek