Pokračuj v čítaní Prejdi na hlavný informačný obsah stránky Prihlásenie Registrácia Vyhľadať Kontakty Občania Podnikatelia a organizácie Daňoví a coľní špecialisti Elektronické služby Ľavé menu stránky Obsah Pätička stránky
Server W7

Desaťtisíce zaevidovaných pokladničných dokladov

BRATISLAVA, 08.04.2019: Od spustenia projektu eKasa, od 1.apríla, prijala finančná správa viac ako 130 000 pokladničných dokladov. O pridelenie kódu eKasa klient by mali postupne žiadať aj podnikatelia, ktorí sa budú pripájať k systému až od júla. Pokladnicu si potom do 1. júla zinicializujú kedykoľvek podľa vlastného uváženia a bez zbytočnej časovej tiesne.  

Systém eKasa, aktualizácia webovej aplikácie virtuálnej registračnej pokladnice (VRP) a aktualizácia mobilnej aplikácie VRP pre Android a iOS boli začiatkom apríla úspešne nasadené do produkcie. V systéme eKasa prijala finančná správa zatiaľ cca 132 000 dokladov. Podnikatelia v systéme eKasa evidujú aktuálne tržby najmä prostredníctvom VRP, približne stovka pokladničných dokladov bola vytvorená prostredníctvom online registračných pokladníc (ORP). 

Každá ORP musí mať svoj kód. Žiadosť o jeho pridelenie je možné od polovice marca posielať na finančnú správu. Finančná správa odporúča podať žiadosť o pridelenie kódu pokladnice eKasa klient čo najskôr aj podnikateľom, ktorí začnú evidovať tržbu online až po 1.júli. Svoje pokladnice si môžu následne zinicializovať kedykoľvek a nebudú musieť čakať na pridelenie kódu až tesne pred dátumom pripojenia. Doteraz požiadalo o pridelenie kódu pokladnice eKasa klient cca 2 100 podnikateľov, ktorí budú využívať ORP a takmer 1 300, ktorí chcú využívať bezplatnú aplikáciu finančnej správy VRP. 

Kompletný postup prechodu na eKasu sprevádzaný grafickými ukážkami nájdu všetci podnikatelia priamo na portáli finančnej správy v časti eKasa - podnikatelia [ nové okno].

Od 1.apríla je online pripojenie pokladníc na finančnú správu povinné iba pre podnikateľov, ktorým kedykoľvek od tohto dátumu prvý raz vznikne povinnosť evidovať tržbu. Pre všetkých ostatných podnikateľov (tých, ktorí evidovali tržbu aj pred 1.aprílom) je online napojenie na finančnú správu do 1. júla 2019 dobrovoľné. 

Od schválenia návrhu zákona na začiatku decembra sú zástupcovia finančnej správy v intenzívnej komunikácii nielen s výrobcami pokladničných riešení, ale taktiež aj s veľkými používateľmi ERP (veľkými reťazcami), s ktorými koordinujú plánovanie termínov pripojenia. Aktuálne je na trhu 16 certifikovaných dodávateľov [ nové okno] pokladničných riešení pre eKasu.

Dokument: Tlačová správa na stiahnutie [.pdf; 294 kB; nové okno]

 

Finančná správa je orgánom štátnej správy v oblasti daní, poplatkov a colníctva. Úlohou FS je výber daní a cla s cieľom zabezpečiť príjmy do štátneho rozpočtu SR a EÚ. Úspešný výber daní a ciel a efektívny boj proti daňovými podvodom priniesol v uplynulých rokoch do štátnej pokladnice viac o približne 3,7 miliardy eur. Finančná správa je modernou proklientsky orientovanou inštitúciou s cieľom zintenzívniť elektronickú komunikáciu. Viac informácií nájdete na www.financnasprava.sk

(08. 04. 2019)

Archív noviniek