Preskočiť na hlavný obsah

Plánovaná odstávka informačných systémov CIS (7.12.2019) – zmena komunikačných schém pre elektronickú komunikáciu v dovoze (ICS) - od 8.12.2019

Oznamujeme obchodnej verejnosti, že  dňa  7.12.2019 (sobota)  bude  v čase od 21:00 hod. do  00:00 hod.  vykonaná plánovaná odstávka  produkčných systémov finančnej správy  v oblasti colnej  -  IS DS / eDovoz (Deklaračný systém) a IS CEP (EKR-CEP - Elektronické komunikačné rozhranie pre vybrané služby  v rámci colných systémov) z dôvodu inštalácie nových verzií systémov do prevádzky.

V čase odstávky systémov nebude  možné spracovanie colných vyhlásení  vrátane spracovania podaní správ pre elektronickú komunikáciu v rámci nasledovných elektronických služieb FS  v  oblasti colnej:

  • podávanie colných vyhlásení pri vývoze a dovoze a predbežných colných vyhlásení pri dovoze a vývoze tovaru, („eDovoz“, „ECS/ICS“)
  • podávanie colných vyhlásení do colného režimu tranzit ( „Tranzit“, „NCTS“)
  • doručovanie elektronických správ prostredníctvom elektronickej podateľne IS CEP („EKR-CEP“)

V prípade potreby prepustenia tovaru v čase odstávky môže obchodná verejnosť uplatniť   v režime tranzit :

-    havarijné postupy v zmysle povolenia pri zjednodušených postupoch

-    podanie colného vyhlásenia – elektronická príloha bude predložená na prenosnom médiu.

Dôležité upozornenie o zmenách:  

Nasadením novej verzie systémov dochádza k zmene schém komunikačných správ od 8.12.2019 (od 00:00 hod.) pre všetky typy správ podľa  aktualizovanej technickej špecifikácie pre elektronickú komunikáciu , ktorá sa dotýka služby:

-   elektronická komunikácia k systému pre kontrolu dovozu - fáza 1- ICS (Import Control System) – čo zahŕňa  spracovanie podaní predbežných colných vyhlásení v dovoze a elektronickú  komunikáciu pri predložení tovaru colnému úradu vstupu.

Pre výrobcov a dodávateľov deklarantských APV sú uverejnené aktualizované technické špecifikácie pre elektronickú komunikáciu uvedených služieb na portáli Finančnej správy.

Pre viac informácií v tejto oblasti kliknite na:  https://www.financnasprava.sk/sk/elektronicke-sluzby/elektronicka-komunikacia/elektr-komunikacia-clo-emcs/podavanie-cv-dovoz-vyvoz/elektronicke-colne-konanie 

 

K  termínu 8.12.2019 v čase od 00.00 hod. bude potrebné, aby  všetci  používatelia uvedenej elektronickej služby  finančnej správy  mali vo svojom APV nainštalovanú novú verziu  resp.  aktualizované nové schémy pre  dotknuté typy správ v rámci elektronickej komunikácie.

Po tomto termíne nebudú pre tento typ elektronickej komunikácie systémami FS prijímané správy so starou verziou komunikačných správ (xsd schém).

V tejto súvislosti sa informujte u dodávateľa Vášho APV o zapracovaní požadovaných zmien k termínu ich nasadenia do produkčnej prevádzky v prostredí finančnej správy, t.j.  8.12.2019 v čase od 00.00 hod.

Zároveň odporúčame ukončiť zasielanie komunikačných správ so starou verziou xsd schém  (aktuálne ešte platnou pre uvedenú službu) pred termínom začatia odstávky, t.j. 7.12.2019  v čase do 20:30 hod. ,  aby sa  predišlo prípadným následným problémom so spracovaním týchto správ. 

V prípade otázok nás môžete kontaktovať na e-mailovej adrese: helpdesk.ds@financnasprava.sk  alebo  prostredníctvom nášho call centra  048/ 43 17 222, voľba číslo 5.  

Ďakujeme za porozumenie.

  

(04. 12. 2019)

Archív tlačových správ