Preskočiť na hlavný obsah

Plánovaná odstávka informačných systémov CIS (2.4.2022)

Oznamujeme obchodnej verejnosti, že  dňa  2.4.2022 (sobota)  bude  v čase od 22:00 hod. do  00:00 hod.  vykonaná plánovaná odstávka  produkčných systémov finančnej správy  v oblasti colnej  -  IS DS / eDovoz (Deklaračný systém) a IS CEP (Centrálny elektronický priečinok - Elektronické komunikačné rozhranie pre vybrané služby  v rámci colných systémov) a portál eCommerce (portál určený pre elektronické colné konanie pre zásielky s nízkou hodnotou), z dôvodu realizácie optimalizácie systémového prostredia a inštalácie novej verzie systémov do produkčnej prevádzky. 

V čase odstávky systémov nebude pre verejnosť dostupné  spracovanie  elektronických podaní colných vyhlásení a predbežných colných vyhlásení v režime vývoz, dovoz a tranzit, teda nebudú dostupné elektronické služby FS  v colnej oblasti, pri ktorých prebieha elektronická komunikácia cez IS CEP a portál eCommerce.

 Dotýka sa to nasledujúcich elektronických služieb:

  • podávanie colných vyhlásení v režime vývoz a dovoz a predbežných colných vyhlásení pri dovoze a vývoze tovaru, („eDovoz“, „ECS/ICS“, „ePP – elektronická poštová preprava“, „eCommerce - zásielky s nízkou hodnotou“)
  • podávanie colných vyhlásení do colného režimu tranzit ( „Tranzit“, „NCTS“)
  • doručovanie a spracovanie elektronických správ prostredníctvom elektronickej podateľne IS CEP („EKR-CEP“)
  • doručovanie a spracovanie elektronických správ prostredníctvom elektronickej podateľne IS eCommerce („EKR- eCommerce“)

V prípade potreby prepustenia tovaru do režimu tranzit v čase odstávky môže obchodná verejnosť uplatniť:

  • havarijné postupy v zmysle povolenia pri zjednodušených postupoch
  • podanie colného vyhlásenia – elektronická príloha bude predložená na prenosnom médiu.

Dôležité upozornenie k termínu 3.4.2022:  

K termínu 3.4.2022 (od 00:00 hod.) dochádza k zmene schém komunikačných správ  pre vybraté typy správ podľa  aktualizovanej technickej špecifikácie pre elektronickú komunikáciu , ktorá sa dotýka služby:

  • Elektronické colné konanie - systému pre automatizáciu dovozu – eDovoz – čo zahŕňa  spracovanie podaní colných vyhlásení v dovoze a následne spracovanie  a odposlanie zásielok/rozhodnutí zo strany colného úradu deklarantovi v štandardnom a zjednodušenom postupe.
    (dochádza k povýšeniu verzií správ SK429A - Rozhodnutie o prepustení tovaru (na verziu 5) a SK470 - Výzva deklarantovi na doplnenie /predloženie dokladov (na verziu 3)).

K tomuto termínu bude potrebné, aby  všetci  používatelia uvedenej elektronickej služby  finančnej správy  mali pre korektné spracovanie vo svojom APV nainštalovanú novú verziu  resp.  aktualizované nové schémy pre  dotknuté typy správ v rámci elektronickej komunikácie v tejto oblasti.

Pre výrobcov a dodávateľov deklarantských APV sú uverejnené aktualizované technické špecifikácie pre elektronickú komunikáciu uvedenej služby na portáli finančnej správy.

Pre viac informácií v tejto oblasti kliknite na:  https://www.financnasprava.sk/sk/elektronicke-sluzby/elektronicka-komunikacia/elektr-komunikacia-clo-emcs/podavanie-cv-dovoz-vyvoz/elektronicke-colne-konanie#ElColKoneDOVOZ   .

V tejto súvislosti sa informujte u dodávateľa Vášho APV o zapracovaní požadovaných zmien k termínu ich nasadenia do produkčnej prevádzky v prostredí finančnej správy, t.j.  k 3.4.2022 v čase od 00.00 hod.

 V prípade otázok nás môžete kontaktovať na e-mailovej adrese:  helpdesk.ds@financnasprava.sk  alebo  prostredníctvom nášho call centra  048/ 43 17 222, voľba číslo 5. 

Ďakujeme za porozumenie.

(30. 03. 2022)

Archív tlačových správ