Pokračuj v čítaní Prejdi na hlavný informačný obsah stránky Prihlásenie Registrácia Vyhľadať Kontakty Občania Podnikatelia a organizácie Daňoví a coľní špecialisti Elektronické služby Ľavé menu stránky Obsah Pätička stránky
7

Právnické osoby, pozor !

Bratislava – 07.03.2018: Termín na podanie daňového priznania k dani z príjmov sa blíži. Od januára 2018 je elektronická komunikácia s finančnou správou povinná pre všetky právnické osoby zapísané v obchodnom registri a tiež ich zástupcov. Práve preto sa v týchto dňoch hromadia dopyty týkajúce sa elektronického podávania daňových priznaní aj na Call centre finančnej správy. Na čo by teda povinne elektronicky komunikujúce daňové subjekty nemali zabudnúť ? 

Finančná správa upozorňuje právnické osoby zapísané v obchodnom registri a ich zástupcov, že daňové priznanie k dani z príjmov právnickej osoby (DP k DPPO) [nové okno] môžu podať najneskôr do 3. apríla už len elektronicky. S elektronickým podávaním dokumentov je spojených niekoľko krokov, ktoré je potrebné spraviť v dostatočnom predstihu pred samotným podaním daňového priznania. 

Na elektronickú komunikáciu je najskôr potrebné registrovať sa na portáli finančnej správy. Tie právnické osoby, ktoré tento rok ešte finančnej správe nemuseli podávať žiadne dokumenty elektronicky (napríklad DP k dani z motorových vozidiel) a nie sú stále zaregistrované, musia tak spraviť v najbližších dňoch. Finančná správa zároveň pripomína, že sa registruje osoba (teda konateľ, alebo ním splnomocnená osoba), nie samotná spoločnosť. 

K registrácii potrebuje právnická osoba (konateľ,alebo ním splnomocnená osoba)  elektronický občiansky preukaz s čipom (eID), resp. kvalifikovaný elektronický podpis, nakoľko po 1.januári 2018 už právnické osoby nemôžu s daňovým úradom uzatvárať tzv. dohodu o elektronickom doručovaní. V tejto súvislosti finančná správa upozorňuje, že v eID je potrebné mať preinštalovaný platný certifikát vydaný po 1.novembri 2017, nakoľko dovtedy platné certifikáty boli Ministerstvom vnútra SR zneplatnené. Ak certifikát nemá občan zatiaľ vymenený, výmenu je možné spraviť v klientskych centrách okresných úradov, rovnako ako na oddeleniach vydávania dokladov okresných riaditeľstiev Policajného zboru (OR PZ). 

Po registrácii je ešte potrebné elektronicky požiadať o autorizáciu – teda pridelenie prístupových práv k dátam daňového subjektu (konkrétnej spoločnosti). Autorizácia správcom dane trvá približne 3 dni. Samozrejme, v prípade väčšieho počtu žiadostí o autorizácie môže proces trvať aj dlhšie, preto finančná správa odporúča vybaviť nevyhnutné kroky v dostatočnom predstihu. 

Všetky informácie k elektronickej komunikácii sú dostupné aj na portáli finančnej správy v časti Registrácia a autorizácia pomocou eID karty. [nové okno] 

 

Dokument: Tlačová správa na stiahnutie [.pdf; 205 kB; nové okno]

 

Finančná správa je orgánom štátnej správy v oblasti daní, poplatkov a colníctva. Úlohou FS je výber daní a cla s cieľom zabezpečiť príjmy do štátneho rozpočtu SR a EÚ. Úspešný výber daní a ciel a efektívny boj proti daňovými podvodom priniesol v uplynulých rokoch do štátnej pokladnice viac o približne 2,66 miliardy eur. Finančná správa je modernou proklientsky orientovanou inštitúciou s cieľom zintenzívniť elektronickú komunikáciu. Viac informácií nájdete na www.financnasprava.sk

 

(07. 03. 2018)

Archív noviniek