V súlade s ustanoveniami zákona č. 563/2009 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon o správe daní") môže daňový subjekt (zastúpený autorizovaným používateľom) doručovať na adresu Elektronickej podateľne správcu dane elektronické dokumenty, ktoré sú:
-
Podpísané kvalifikovaným elektronickým podpisom (KEP)
Odporúčanou možnosťou z hľadiska zvýšenia komfortu autorizovaného používateľa a zachovania bezpečnosti elektronickej komunikácie je použitie kvalifikovaného certifikátu pre kvalifikovaný elektronický podpis (v súlade so zákonom č. 215/2002 Z. z. o elektronickom podpise v znení neskorších predpisov). Zoznam akreditovaných certifikačných autorít (ACA), ktoré v súčasnosti poskytujú službu vydávania kvalifikovaných certifikátov pre kvalifikovaný elektronický podpis, je zverejnený na internetovej stránke Národného bezpečnostného úradu SR (Zoznam ACA [nové okno]).
Informácia
Občiansky preukaz – eID karta: elektronickú službu zasielania elektronických dokumentov podpísaných kvalifikovaným elektronickým podpisom (KEP) je možné využívať aj prostredníctvom elektronickej identifikačnej karty (eID karty) – teda nového občianskeho preukazu s kontaktným čipom, ak ste pri jeho vydaní požiadali pracovisko oddelenia dokladov OR PZ o vydanie kvalifikovaného certifikátu na tvorbu kvalifikovaného elektronického podpisu (KEP).
V prípade, že ste o vydanie KEP nepožiadali pri vydaní eID karty, môžete aktiváciu tejto funkcie urobiť hocikedy počas platnosti občianskeho preukazu online cez aplikáciu EID klient.
-
Realizované v súlade s ustanovením § 13 ods. 5 zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) (t.j. bez kvalifikovaného elektronického podpisu)
Pri využívaní autorizovanej služby doručovania dokumentov elektronickými prostriedkami, ktoré nie sú podpísané kvalifikovaným elektronickým podpisom, sa nevyhnutnou podmienkou stáva uzatvorenie "Dohody o elektronickom doručovaní podľa §13 ods.5 zákona č. 563/2009 Z. z. v znení neskorších predpisov" (ďalej len „dohoda“), ktorá sa uzatvára písomne so správcom dane. Dohoda zostáva v platnosti do vypovedania dohody niektorou zo zmluvných strán.
Technické predpoklady na strane klienta pri využívaní eSlužieb
Pre účely zamedzenia nepredvídateľných technických problémov koncového používateľa eSlužieb sú stanovené požiadavky na technické a programové vybavenie, ktoré musia byť splnené. Jedine za predpokladu ich úplného zabezpečenia je možné garantovať dostatočnú bezpečnostnú a výkonnostnú úroveň.
Splnenie technických predpokladov pre elektronické doručovanie dokumentov finančnej správe si môžete overiť prostredníctvomslužby Overenie splnenia podmienok AES.