Finančná správa SR umožňuje daňovým subjektom v zmysle právneho poriadku SR realizovať podanie elektronickými prostriedkami na adresu elektronickej podateľne správcu dane. Elektronická podateľňa správcu dane je spoločná pre všetky daňové orgány a je prístupná všetkým autorizovaným používateľom elektronických služieb daňovej správy [eSlužieb].
Autorizované elektronické služby poskytované finančnou správou SR zahrňujú:
- Zoznam daní (prehľad daní, na ktoré je daňový subjekt evidovaný alebo registrovaný),
- Dokumenty daňového subjektu (prehľad dokumentov podaných daňovým subjektom na daňový úrad),
- Podanie dokumentov (elektronické podávanie daňových dokumentov)
- Katalóg formulárov
- Katalóg služieb
- História komunikácie - odoslané a prijaté dokumenty
- Uložené podania - prehľad rozpracovaných dokumentov a dokumentov čakajúcich na podpis
- Autorizované služby - zabezpečenie prístupu k ďalším službám - VAT Refund - vrátenie DPH z iných ČŠ, LIEH - oznamovanie liehu
- Profil používateľa - správa základných a kontaktných údajov, zmena bezpečnostných prvkov a správa notifikácií
- Správa autorizácií subjektu
- Prehľad autorizácií k subjektom
- Schránka správ
- Daňový kalendár a pripomienkovač daňových udalostí
Pre získanie prístupu k elektronickým službám je nevyhnutnou podmienkou:
1. registrácia používateľa pre vstup do autorizovanej zóny portálu FS: Registračný formulár používateľa
2. autorizácia používateľa na overenie oprávnenia registrovaného používateľa konať v mene daňového subjektu alebo za daňový subjekt pred správcom dane pri využívaní elektronických služieb.