Preskočiť na hlavný obsah

Podpora výmazu z obchodného registra

V tejto sekcii sú v bodoch popísané možnosti prístupu k službe, stručný popis vybavenia služby:

  1. Popis služby: Služba umožňuje realizovať aktivity, ktoré súvisia s ukončovaním činnosti daňového subjektu a následnou žiadosťou o výmaz z obchodného registra. Služba umožňuje obojstrannú interakciu medzi daňovým subjektom a správcom dane, formou podania žiadosti daňového subjektu o vydanie súhlasu správcu dane k návrhu na výmaz z obchodného registra. Po akceptovaní žiadosti je vydaný a doručený súhlas.
  2. Komu je služba určená: Služba je určená podnikateľom.
  3. Za akým účelom služba slúži: Služba umožňuje realizovať aktivity, ktoré súvisia s ukončovaním činnosti daňového subjektu a následnou žiadosťou o výmaz z obchodného registra.
  4. Spôsob použitia služby: Služba sa dá realizovať elektronicky prostredníctvom špecializovaného portálu finančnej správy. Elektronická služba patrí medzi autorizované elektronické služby, ktoré sú používateľovi dostupné až po úspešnom prihlásení sa používateľa na PFS. Po prihlásení je možné pracovať v prostredí portálu finančnej správy (PFS) prostredníctvom osobnej internetovej zóny používateľa (OIZ).

    Služba umožňuje pre prihláseného používateľa podať žiadosť daňového subjektu o vydanie súhlasu správcu dane k návrhu na výmaz z obchodného registra.

    URL volania služby zobrazí používateľovi prednastavenú množinu formulárov pre Správa daní a podskupinu Podanie pre FS - Správa daní, kde si používateľ má možnosť vybrať ďalšiu podskupinu Všeobecné podanie pre Finančnú správu Slovenskej republiky a formulár platný pre obdobie, za ktoré chce uskutočniť podanie, napr. „Všeobecné podanie - Správa daní“.

  5. Služba vyžaduje autentifikáciu: Áno, služba vyžaduje autentifikáciu. Na použitie elektronickej verzie služby je potrebné prihlásenie na ústrednom portáli verejnej správy pomocou eID (Občiansky preukaz s elektronickým čipom), alebo prihlásenie na špecializovanom portáli finančnej správy prostredníctvom eID, KEP (Kvalifikovaný elektronický podpis), alebo Identifikátora a hesla.
  6. Na použitie služby sa vyžaduje autorizácia KEP/EZ: Áno, služba vyžaduje autorizáciu, je umožnené použiť autorizáciu prostredníctvom KEP, alebo prostredníctvom EZ (elektronickou značkou).
  7. Je služba spoplatňovaná: Nie, služba nie je spoplatňovaná.
  8. Spôsob použitia verejne dostupnej služby: Formulár priznania je možné vyplniť aj v prípade, ak používateľ nie je prihlásený na portáli PFS. V tom to prípade si používateľ môže vyplnený formulár uložiť do počítača a po prihlásení do PFS ho podpísať a odoslať, alebo ho vytlačiť. Formulár je dostupný cez Link na verejne dostupnú službu, kde je možné zoznam upraviť podľa Vyhľadávacích kritérií.
  9. URL volania služby: https://www.financnasprava.sk/sk/osobna-internetova-zona/katalogy/katalog-formularov/_/DAN_VSE, resp. https://pfs.iam.financnasprava.sk/prez/idp/login?appId=PFS&useDefault=false&returnUrl=https%3A%2F%2Fwww.financnasprava.sk%2Fsk%2Fosobna-internetova-zona%2Fkatalogy%2Fkatalog-formularov%2F_%2FDAN_VSE
  10. Link na verejne dostupnú službu: https://www.financnasprava.sk/sk/elektronicke-sluzby/verejne-sluzby/katalog-danovych-a-colnych/katalog-formularov
  11. Link na papierovú verziu formulára služby: https://www.financnasprava.sk/sk/elektronicke-sluzby/verejne-sluzby/katalog-danovych-a-colnych/katalog-vzorov-tlaciv
  12. Ďalšie doplňujúce informácie o službe: Viac informácií o elektronickej službe je dostupných v dokumente "Používateľskej príručke elektronických služieb projektu Elektronické služby Finančnej správy – Oblasť daňová" [.pdf; 8,61 MB; nové okno], ktorá sa nachádza v časti Príručky, návody a videonávody.