Preskočiť na hlavný obsah

eKasa

1.4.2023 finančná správa nasadí do produkčného prostredia eKasa úpravu odmietania dátových správ – pokladničných dokladov, ktoré budú obsahovať identifikátor UIK.

Finančná správa zaviedla projekt online napojenia všetkých pokladníc na portál finančnej správy - eKasa. Je súčasťou opatrení na boj proti daňovým podvodom. Od roku 2012 sme zaviedli už desiatky opatrení z akčných plánov boja proti daňovým podvodom (napr. daňová kobra, Kontrolný výkaz DPH či obmedzenie platieb v hotovosti). Vďaka nim sme znížili daňovú medzeru zo 41% na 26% a do štátnej pokladnice priniesli viac o približne 3,7 mld. eur.

Logo projektu eKasaSuma daňovej medzery na DPH v sektoroch HORECA (hotely, reštaurácie, kaviarne), maloobchod a služby je však stále vysoká. Len v roku 2014 dosahovala výšku až 491 miliónov eur. Pre boj proti daňovým podvodom bolo preto nevyhnutné prijať ďalšie opatrenie na ich elimináciu. Od zavedenia eKasy si finančná správa sľubuje zníženie daňovej medzery na DPH v uvedených sektoroch.

Kým doteraz mali podnikatelia možnosť vybrať si napojenie na systémy finančnej správy (v podobe VRP) dobrovoľne, po novom je online pripojenie na finančnú správu povinné. eKasa je moderné online riešenie s výraznými benefitmi pre podnikateľov.

Z elektronických registračných pokladníc (ERP) sa stali online registračné pokladnice (ORP). Podnikateľom sa však rozšírili možnosti: pokladnicou môžu byť nielen klasická ERP, ale aj tablet, mobil, počítač či VRP. Od 1. apríla 2019 sa museli k systému pripojiť všetky novovzniknuté prevádzky a nové pokladnice (tí, ktorí prvý raz začali po 1.4. evidovať tržbu), všetky ostatné subjekty postupne do 30. júna 2019. Od 1. júla 2019 musia byť na systém eKasa celoplošne napojení všetci podnikatelia.

Spoznajte novú eKasu od finančnej správy

Pozrite si dôležité míľniky projektu eKasa. [nové okno]

Virtuálna registračná pokladnica 2
Podnikatelia a eKasa Pokladnice eKASA klient
ePeňaženka