Pokračuj v čítaní Prejdi na hlavný informačný obsah stránky Prihlásenie Registrácia Vyhľadať Kontakty Občania Podnikatelia a organizácie Daňoví a coľní špecialisti Elektronické služby Ľavé menu stránky Obsah Pätička stránky
5

Podnikatelia a eKasa

Logo projektu eKasaFinančná správa prináša podnikateľom jednoduchšie a moderné riešenie evidencie tržieb. eKasa je projekt, ktorý znamená online pripojenie všetkých pokladníc na finančnú správu.

Jednou z hlavných výhod pre podnikateľov je okrem automatizovaného a prehľadného systému aj to, že účely elektronickej registračnej pokladnice po novom splní aj počítač, tablet alebo mobil. Odpadávajú Vám tiež náklady na prevádzku, keďže nie sú potrebné servisné organizácie a potrebná nie je ani uzávierka, pretože prechod medzi účtovnými dňami bude kontinuálny.

Inovatívna administratíva tiež ochráni spotrebiteľov pred podvodnými predajcami. Kupujúci si bude môcť vystavený doklad skontrolovať prostredníctvom aplikácie pre overenie pokladničného dokladu (OPD Skener). Systém združujúci používateľove výdavky ponúka tiež možnosť pracovať s nimi pre administratívne účely (poistka, výstavba, záruka…) alebo pre účely daňového priznania.

Finančná správa na Slovensku vstúpi do svojej novej etapy od 1. júla 2019. Podnikatelia, ktorí majú povinnosť účtovať tržbu v pokladnici, majú povinnosť požiadať o pridelenie kódu eKasa do dňa účinnosti novely zákona. Daňové kódy doterajších elektronických registračných pokladníc (ERP)sa zrušia. Podnikatelia však budú môcť naďalej účtovať tržby na týchto pokladniciach aj so zrušeným DKP. Finančná správa nebude pokutovať za nepoužívanie eKasy do konca roka. Parlament totiž schválil prechodné obdobie na pokuty do 31.12.2019. Podnikatelia tak dovtedy majú čas zaobstarať si eKasu od certifikovaného výrobcu.

Dokument

Finančná správa zverejňuje zoznam dodávateľov, ktorí splnili všetky zákonné podmienky a prešli testovaním v súvislosti s dodávaním pokladničných riešení pre eKasu. Poskytovatelia v zozname môžu poskytovať podnikateľom pokladničné programy a chránené dátové úložiská, ktoré spĺňajú zákonné podmienky online registračných pokladníc. Finančná správa zoznam priebežne aktualizuje.

Ako prejsť na eKasu?

Podnikateľ požiada o pridelenie kódu pokladnice – tzv. eKasa klient. Žiadosti o pridelenie kódu sú dostupné v Katalógu formulárov na portáli finančnej správy v osobnej zóne daňovníka (OIZ). V tejto časti možno nájsť aj postup, ktorým sa pri podávaní žiadostí treba riadiť.

Návod, ako si aktivovať novú eKasu

Spoznajte novú eKasu v našom videu. Taxana vás prevedie celým procesom registrácie a názorne vám ukáže, aké jednoduché je prejsť na novú registračnú pokladnicu.

Aktuálne štatistiky k projektu eKasa Stav k 19.07.2019
Počet aktívnych pokladníc, t.j. pokladníc, ktoré majú pridelený kód pokladnice eKasa klient (ešte nemusia evidovať tržbu online) – VRP a ORP 212 993
Počet pokladníc, ktoré vytvárajú pokladničný doklad po 1.4.2019 103 108
(z toho 45 989 ORP)
Počet pokladničných dokladov vytvorených po 1.4.2019 – VRP 3 306 830
Počet pokladničných dokladov vytvorených po 1.4.2019 – ORP 76 648 278

Informácie:

Údaje sa budú, po konzultáciách s odbornými partnermi, ukladať nielen v centrálnom úložisku eKasa, ale aj v chránenom úložisku na lokálnom zariadení.

Divoký západ v podnikaní sa končí