Preskočiť na hlavný obsah

Tlačové správy

V tejto časti je k dispozícii zoznam posledných 200 tlačových správ, ktoré boli publikované na portáli finančnej správy. Tlačové správy sú zoradené podľa dátumu publikovania od najaktuálnejších po najstaršie.

Zoznam tlačových správ je zobrazovaný na 10 stránkach po 20 tlačových správach. Celú tlačovú správu si zobrazíte kliknutím na jej nadpis.

Staršie tlačové správy môžete nájsť v Archíve tlačových správ.

TAXANA dosahuje rekordnú métu - 150 000 unikátnych používateľov   (07. 04. 2020)

Takmer 35 000 klientov využilo len za prvé tri mesiace tohto roka možnosť poradiť sa s TAXANOU. TAXANA tak v najbližších dňoch dosiahne rekordnú métu - 150 000 unikátnych používateľov. Chatbot finančnej správy sa stal plnohodnotným komunikačným nástrojom. TAXANA pomáha v priamej komunikácii s klientom aj v týchto dňoch. Jej obsah finančná správa pravidelne aktualizuje o opatrenia prijímané v súvislosti s koronakrízou.

Zrušené úradné hodiny počas veľkonočných sviatkov   (07. 04. 2020)

Finančná správa upozorňuje, že dbá na dodržiavanie rozhodnutí Vlády SR a Ústredného krízového štábu SR, a preto upravuje úradné hodiny počas veľkonočných sviatkov.

UPOZORNENIE: Ukrajina zatvorila ďalšie hraničné priechody   (07. 04. 2020)

Ukrajina sprísnila obmedzenie vstupu na svoje územie.

Kšefty s ochrannými respirátormi   (02. 04. 2020)

Príslušníci finančnej správy z Colného úradu Žilina pri súčinnostnej akcii s príslušníkmi Okresného riaditeľstva PZ Martin pristihli obchodníka z Martina ako predával ochranné respirátory skoro 10 – krát drahšie ako bola ich pôvodná priemerná cena na trhu. Na doklad z registračnej pokladne čakali márne.

Dočasná zmena výkonu služby na PCÚ Levice - colná časť   (02. 04. 2020)

Colný úrad Nitra z dôvodu vyhlásenia mimoriadnej situácie na území SR v súvislosti s pandémiou COVID-19 mení dočasne miesto výkonu služby PCÚ Levice a určuje od 6.4.2020 podľa §19 Colného zákona miesta na predloženie tovaru pri dovoze tovaru pri štandardnom konaní pre PCÚ Levice 6157

Zmena úradných hodín na Pobočke colného úradu Zvolen   (01. 04. 2020)

Colný úrad Banská Bystrica v rámci opatrení na zamedzenie šírenia koronavírusu (COVID-19) dočasne mení od 01. apríla 2020 až do odvolania úradné hodiny a čas výkonu služby na colnej pobočke vo Zvolene.

Dočasné obmedzenie činností na Colnom úrade Trnava   (30. 03. 2020)

Colný úrad Trnava dočasne mení od 1. apríla 2020 úradné hodiny v rámci opatrení na zamedzenie šírenia koronavírusu (COVID-19).

Zmena úradných hodín na Colnom úrade Bratislava   (27. 03. 2020)

Colný úrad Bratislava dočasne mení od 1. apríla 2020 úradné hodiny v rámci opatrení na zamedzenie šírenia koronavírusu (COVID-19).

Oznámenie o pozastavení vykonávania colného konania na Pobočke colného úradu Ilava   (24. 03. 2020)

Colný úrad Trenčín, Pobočka colného úradu Ilava, oznamuje deklarantskej verejnosti, že v súvislosti so zamedzením šírenia koronavírusu sa 25.03.2020 (streda) pozastavuje činnosť na colnej časti PCÚ Ilava.

Odosielateľ z USA poslal v balíku cigarety namiesto šálov   (24. 03. 2020)

Poštovú zásielku z USA zaistili pracovníci žilinskej vyclievacej pošty po tom, ako v nej namiesto deklarovaných šálov našli 760 kusov cigariet bez platných kontrolných známok. Zásielka bola určená pre ženu z Nesluše.

Call centrum dostupné počas rozšírených úradných hodín   (24. 03. 2020)

Finančná správa pre pandémiu koronavírusu výrazne obmedzila osobnú komunikáciu so svojimi klientmi. Snaží sa tak zamedziť jeho šíreniu a zároveň chrániť svojich klientov a zamestnancov. Keďže však chce poskytovať klientom čo najlepšie služby aj naďalej, rozširuje služby svojho call centra. To bude pre podávanie daňových priznaní dostupné dlhšie. Finančná správa dáva zároveň do pozornosti možnosť rôznych ďalších neosobných foriem komunikácie, ktoré sú v súčasnej situácii najbezpečnejšie.

Colná pobočka v Nitre a pobočka v Nových Zámkoch menia úradné hodiny   (23. 03. 2020)

V rámci opatrení na zamedzenie šírenia koronavírusu (COVID-19) Colný úrad Nitra mení odo dňa 30.03.2020 úradné hodiny na colnej pobočke Nitra a na kombinovanej pobočke v Nových Zámkoch (colná časť).

Nová komunikačná služba finančnej správy   (23. 03. 2020)

Finančná správa spustila novú službu pre svojich klientov. Ide o ďalšie proklientske opatrenie, ktorým chce uľahčiť komunikáciu daňovníkov s finančnou správou. Po novom bude call centrum finančnej správy komunikovať s klientmi aj prostredníctvom služby „Skype for business“. Týkať sa bude výlučne technickej podpory pri elektronickom podávaní dokumentov cez portál finančnej správy.

TAXANA reaguje aj na otázky o dôsledku koronavírusu na dane   (21. 03. 2020)

Finančná správa zaktualizovala obsah svojho chatbotu. TAXANA poradí aj pri plnení povinností daňových subjektov v tomto neľahkom období. Podrobnejší informačný obsah, vrátane príkladov životných situácií, doplnila finančná správa aj na svoj portál. Cieľom je poskytnúť daňovníkom čo najviac informácií a usmernení.

Súčasnú situáciu sa niektorí podvodníci snažia zneužívať   (19. 03. 2020)

Podvodníci chcú využiť koronavírus na zavádzanie občanov. Napríklad v Banskej Bystrici a okolí sa neznáma osoba vydáva za riaditeľku banskobystrického daňového úradu a vybraným podnikateľom zasiela informácie o začatí daňovej kontroly. Finančná správa upozorňuje svojich klientov, aby sa nenechali takýmto konaním nachytať a akékoľvek podozrivé konanie si overili priamo na finančnej správe.

Finančná správa vyjde daňovníkom maximálne v ústrety – odklad daňového priznania   (18. 03. 2020)

Finančná správa v spolupráci s Ministerstvom financií SR pripravuje návrhy úprav legislatívy, ako vyjsť daňovníkom v tejto neľahkej situácii čo najviac v ústrety pri plnení ich daňových povinností. Finančná správa neuplatní sankcie v prípade nedodržania zákonných lehôt na podanie daňových priznaní dane z príjmov fyzických a právnických osôb, ak si daňový subjekt splní túto povinnosť do 30. júna 2020. Finančná správa nebude uplatňovať ani sankcie za oneskorené podanie oznámenia o zrazení a odvedení dane a za neodvedenie tejto dane v ustanovenej lehote, ak si ich daňový subjekt splní do 30. júna 2020. Cieľom ďalších pripravovaných opatrení, na ktoré je potrebná legislatívna zmena, je docieliť neuplatnenie sankcií v prípade zmeškania stanovených lehôt na podanie daňových priznaní a neuplatnenie sankcií v prípade nezaplatenia dane v stanovených lehotách.

Upravené úradné hodiny, používanie ochranných pomôcok aj mobilné kancelárie   (16. 03. 2020)

Finančná správa pripomína, že v snahe zabrániť šíreniu koronavírusu prijala na pracoviskách finančnej správy viaceré opatrenia. Úradné hodiny na klientskych zónach a podateľniach finančná správa upravila. Klienti vstupujúci do úradov by sa mali chrániť ochrannými pomôckami, napríklad rúškami. Na najväčšom daňovom úrade na Slovensku je pristavená aj mobilná kancelária.

Úradné hodiny na úradoch finančnej správy sa upravia   (13. 03. 2020)

Finančná správa upozorňuje, že rozširuje preventívne opatrenia v snahe zamedziť šíreniu koronavírusu. Úradné hodiny na klientskych zónach a podateľniach finančná správa upravuje, vybavovať sa bude len nevyhnutná agenda.

Kto má možnosť podať daňové priznanie bez oznámenia až do konca mája?   (13. 03. 2020)

Prezidentka finančnej správy Lenka Wittenbergerová a minister financií SR Ladislav Kamenický informovali o možnosti v niektorých prípadoch podať „papierové“ daňové priznanie k dani z príjmu a zaplatiť daň bez podaného oznámenia odkladu až do konca mája. Koho sa toto opatrenie týka?

Odklad daňového priznania pre „papierovo“ komunikujúcich aj mobilné kancelárie   (13. 03. 2020)

Finančná správa zavádza ďalšie opatrenia v snahe vyjsť v ústrety svojim klientom pri plnení si svojich povinností voči finančnej správe a zároveň v snahe chrániť svojich zamestnancov. Pre fyzické a právnické osoby, ktoré s finančnou správou nie sú povinné komunikovať elektronicky, umožní v spolupráci s Ministerstvom financií SR odklad daňového priznania do konca mája. Zároveň na najväčšom daňovom úrade na Slovensku zavedie mobilnú kanceláriu. Cieľom je čo najviac minimalizovať osobné návštevy úradov.