Pokračuj v čítaní Prejdi na hlavný informačný obsah stránky Prihlásenie Registrácia Vyhľadať Kontakty Občania Podnikatelia a organizácie Daňoví a coľní špecialisti Elektronické služby Ľavé menu stránky Obsah Pätička stránky
Server W3

Tlačové správy

V tejto časti je k dispozícii zoznam posledných 200 tlačových správ, ktoré boli publikované na portáli finančnej správy. Tlačové správy sú zoradené podľa dátumu publikovania od najaktuálnejších po najstaršie.

Zoznam tlačových správ je zobrazovaný na 10 stránkach po 20 tlačových správach. Celú tlačovú správu si zobrazíte kliknutím na jej nadpis.

Staršie tlačové správy môžete nájsť v Archíve tlačových správ.

Preplatky postupne na účtoch daňovníkov   (28. 04. 2020)

Finančná správa postupne zasiela na účty daňovníkov preplatky na dani z príjmov. Občanom a firmám vráti na účty takmer 300 miliónov eur. Ide o preplatky z daňových priznaní k dani z príjmov, ktoré občania a podnikatelia podali v štandardnej lehote do konca marca. Preplatky z daňových priznaní podaných do 31. marca dostanú klienti finančnej správy najneskôr v štandardnej lehote do 10. mája.

Zásielky s ochrannými pomôckami sú vybavované prednostne   (24. 04. 2020)

Najmä prednostne vykonaným colným konaním a proklientským prístupom prispievajú ozbrojení príslušníci Colného úradu Nitra v boji proti chorobe COVID-19. Za posledné obdobie prejednali v colnom konaní zásielky s viac ako 6,5 mil. kusov ochranných pomôcok, najmä ochranných rúšok a respirátorov.

V štandardnom termíne podalo daňové priznanie viac ako 700 tis. daňovníkov   (23. 04. 2020)

V štandardnom termíne na podanie daňového priznania si svoje povinnosti vysporiadalo takmer 70% daňovníkov. Aj napriek možnosti podať daňové priznanie až po skončení pandémie, si tak svoje povinnosti väčšina daňovníkov splnila. Finančná správa takýto prístup naozaj oceňuje a preto týmto daňovníkom zaslala aj ďakovný softwarning.

Bratislavskí colníci zabezpečujú plynulý výkon služby   (22. 04. 2020)

Bratislavskí colníci musia aj v čase pandémie koronavírusu zabezpečovať plynulý výkon služby. Osobné ochranné pracovné prostriedky, zvýšené hygienické opatrenia i upravené úradné hodiny sa stali súčasťou ich pracovného života. Hoci sú vystavení vysokému riziku ohrozenia vírusom, výkon služby nie je možné v tomto období obmedziť alebo úplne zastaviť.

Príslušníci finančnej správy na hraničných priechodoch trenčianskeho kraja   (21. 04. 2020)

Na hraničných priechodoch s Českou republikou môžete stretnúť pri výkone služby aj príslušníkov finančnej správy. Trenčianski príslušníci finančnej správy z Colného úradu Trenčín v spoločných skupinách s policajtmi a príslušníkmi armády slúžia nonstop na hranici s Českou republikou v Drietome, púchovskí zasa v Lysej pod Makytou.

Call centrum finančnej správy pracuje plynule aj v čase krízy   (15. 04. 2020)

Call centrum finančnej správy zažíva nápor volajúcich klientov. Len v marci vybavili konzultanti na call centre finančnej správy viac ako 50 000 telefonických a e-mailových dopytov. Call centrum finančnej správy je svojim klientom neustále k dispozícii a konzultanti pracujú v plnom nasadení aj v čase pandémie spôsobenej koronavírusom.

TAXANA dosahuje rekordnú métu - 150 000 unikátnych používateľov   (07. 04. 2020)

Takmer 35 000 klientov využilo len za prvé tri mesiace tohto roka možnosť poradiť sa s TAXANOU. TAXANA tak v najbližších dňoch dosiahne rekordnú métu - 150 000 unikátnych používateľov. Chatbot finančnej správy sa stal plnohodnotným komunikačným nástrojom. TAXANA pomáha v priamej komunikácii s klientom aj v týchto dňoch. Jej obsah finančná správa pravidelne aktualizuje o opatrenia prijímané v súvislosti s koronakrízou.

Zrušené úradné hodiny počas veľkonočných sviatkov   (07. 04. 2020)

Finančná správa upozorňuje, že dbá na dodržiavanie rozhodnutí Vlády SR a Ústredného krízového štábu SR, a preto upravuje úradné hodiny počas veľkonočných sviatkov.

UPOZORNENIE: Ukrajina zatvorila ďalšie hraničné priechody   (07. 04. 2020)

Ukrajina sprísnila obmedzenie vstupu na svoje územie.

Kšefty s ochrannými respirátormi   (02. 04. 2020)

Príslušníci finančnej správy z Colného úradu Žilina pri súčinnostnej akcii s príslušníkmi Okresného riaditeľstva PZ Martin pristihli obchodníka z Martina ako predával ochranné respirátory skoro 10 – krát drahšie ako bola ich pôvodná priemerná cena na trhu. Na doklad z registračnej pokladne čakali márne.

Dočasná zmena výkonu služby na PCÚ Levice - colná časť   (02. 04. 2020)

Colný úrad Nitra z dôvodu vyhlásenia mimoriadnej situácie na území SR v súvislosti s pandémiou COVID-19 mení dočasne miesto výkonu služby PCÚ Levice a určuje od 6.4.2020 podľa §19 Colného zákona miesta na predloženie tovaru pri dovoze tovaru pri štandardnom konaní pre PCÚ Levice 6157

Zmena úradných hodín na Pobočke colného úradu Zvolen   (01. 04. 2020)

Colný úrad Banská Bystrica v rámci opatrení na zamedzenie šírenia koronavírusu (COVID-19) dočasne mení od 01. apríla 2020 až do odvolania úradné hodiny a čas výkonu služby na colnej pobočke vo Zvolene.

Dočasné obmedzenie činností na Colnom úrade Trnava   (30. 03. 2020)

Colný úrad Trnava dočasne mení od 1. apríla 2020 úradné hodiny v rámci opatrení na zamedzenie šírenia koronavírusu (COVID-19).

Zmena úradných hodín na Colnom úrade Bratislava   (27. 03. 2020)

Colný úrad Bratislava dočasne mení od 1. apríla 2020 úradné hodiny v rámci opatrení na zamedzenie šírenia koronavírusu (COVID-19).

Oznámenie o pozastavení vykonávania colného konania na Pobočke colného úradu Ilava   (24. 03. 2020)

Colný úrad Trenčín, Pobočka colného úradu Ilava, oznamuje deklarantskej verejnosti, že v súvislosti so zamedzením šírenia koronavírusu sa 25.03.2020 (streda) pozastavuje činnosť na colnej časti PCÚ Ilava.

Odosielateľ z USA poslal v balíku cigarety namiesto šálov   (24. 03. 2020)

Poštovú zásielku z USA zaistili pracovníci žilinskej vyclievacej pošty po tom, ako v nej namiesto deklarovaných šálov našli 760 kusov cigariet bez platných kontrolných známok. Zásielka bola určená pre ženu z Nesluše.

Call centrum dostupné počas rozšírených úradných hodín   (24. 03. 2020)

Finančná správa pre pandémiu koronavírusu výrazne obmedzila osobnú komunikáciu so svojimi klientmi. Snaží sa tak zamedziť jeho šíreniu a zároveň chrániť svojich klientov a zamestnancov. Keďže však chce poskytovať klientom čo najlepšie služby aj naďalej, rozširuje služby svojho call centra. To bude pre podávanie daňových priznaní dostupné dlhšie. Finančná správa dáva zároveň do pozornosti možnosť rôznych ďalších neosobných foriem komunikácie, ktoré sú v súčasnej situácii najbezpečnejšie.

Colná pobočka v Nitre a pobočka v Nových Zámkoch menia úradné hodiny   (23. 03. 2020)

V rámci opatrení na zamedzenie šírenia koronavírusu (COVID-19) Colný úrad Nitra mení odo dňa 30.03.2020 úradné hodiny na colnej pobočke Nitra a na kombinovanej pobočke v Nových Zámkoch (colná časť).

Nová komunikačná služba finančnej správy   (23. 03. 2020)

Finančná správa spustila novú službu pre svojich klientov. Ide o ďalšie proklientske opatrenie, ktorým chce uľahčiť komunikáciu daňovníkov s finančnou správou. Po novom bude call centrum finančnej správy komunikovať s klientmi aj prostredníctvom služby „Skype for business“. Týkať sa bude výlučne technickej podpory pri elektronickom podávaní dokumentov cez portál finančnej správy.

TAXANA reaguje aj na otázky o dôsledku koronavírusu na dane   (21. 03. 2020)

Finančná správa zaktualizovala obsah svojho chatbotu. TAXANA poradí aj pri plnení povinností daňových subjektov v tomto neľahkom období. Podrobnejší informačný obsah, vrátane príkladov životných situácií, doplnila finančná správa aj na svoj portál. Cieľom je poskytnúť daňovníkom čo najviac informácií a usmernení.